Internethandikappade flickor

Den nya jämställdheten.

Alla killar som någon gång då och då har någon tjej på MSN-listan som ber dom ladda hem musik åt dom, räcker upp en hand. Det händer ofta, eller hur? Det händer på Lunarstorm också. Då och då ser man tjejer som på Lajv eller Klotterplanket ber andra om att ladda hem musik åt dom. Och jag förstår inte varför.

Det är år 2007, snart 2008.
Kanske dags att börja lära sig internet nu, brudar? Ni som är 15-23 år gamla har ju nästan vuxit upp med internet. Det är en ganska stor del av samhället, liksom. Och det finns fortfarande Massor av flickor som fortfarande inte vet hur man laddar ner saker. Jag förstår det inte. Är det inte roligare att själv kunna ladda hem vilka låtar och filmer man vill, i stället för att hela tiden behöva leta rätt på en främmande kille som gör det åt dig?

Som sagt, det är år 2007, dags att börja lära sig använda internet.

Så killar, nästa gång en tjej ber er ladda hem något åt henne, säg nej.
Hur söt hon än må vara, säg bara nej, och erbjud i stället att lära henne ladda hem själv. Samhället blir mer och mer teknikorienterat, och det är på god tid att tjejerna hinner ikapp oss killar. Det här är den nya jämställdheten.

Kommentarer
Postat av: kayarina

*räcker upp en hand till internetovetande när det gäller att ladda hem* hihi.

2007-11-21 @ 16:42:34
Postat av: bleunt

Nästa gång jag ser dig online ska jag lära dig. ;)

2007-11-22 @ 13:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0