Engla är död (och jag bryr mig inte)

Och jag blir förbannad på alla som tydligen inte vet att hemska saker händer småflickor varenda dag om inte någon tidning påminner dem om det för att tjäna pengar. Så nej, jag tänker inte sätta en ros framför mitt nick på MSN för att hedra henne. Och nej, jag tänker inte tända ett ljus eller be för hennes mamma.

Om jag ska ha något med rosor, ljus och böner att göra så blir det för alla 6-åriga flickor som fick HIV när de våldtogs i Somalia idag. Eller alla vietnamesiska 12-åriga pojkar som tvingats ha sexuellt umgänge med medelålders sexturister. Eller barn i Bosnien som fallit offer för kvarglömda landminor.

Det är jättetragiskt, hela historien om Engla. Missförstå mig inte.
Jag förstår bara inte varför folk bryr sig först när det sker i deras verklighet.

Kommentarer
Postat av: Asperger

*har engla som bakgrundsbild på datorn för att hedra henne*

2008-04-14 @ 12:28:36
Postat av: Anonym

Ville bara sända lite kudos för en intressant blogg. Håller inte alltid med, men det är allt som oftast tänkvärt och genomtänkt. Kunde du bara smyga in lite indie-hip-hop i grytan skulle jag bli ännu gladare ;) Keep it coming!

2008-04-14 @ 21:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0