Den som vinner förlorar

Ikväll är det final i Idol. Jag har försökt följa lite smått i allmänbildande syfte. Alice och Kevin är i final. Alice är tydligen från Gävle, om jag fattat rätt. Kevin kommer vinna. Om man vill kalla det att "vinna". Mönstret är nämligen tydligt. Den som vinner floppar kommersiellt. Tvåan är den det går bättre för. Exempel:

Daniel vann över Darin.
Darin sålde mer.

Marcus vann över Erik.
Erik sålde mer.

Marie vann över Amanda.
Amanda sålde mer.

Den enda vinnaren som kanske sålt mer än tvåan är Agnes.
Men är det verkligen säkert att Agnes sålt mer än Sebastian? Jag vet inte. Kanske inte.

Så om Alice vill lyckas kommersiellt ska hon komma tvåa ikväll.

(Haha! Jag skrev en Idol-blogg! Helt sjukt!) 

Kommentarer
Postat av: seraph

Ja, det är fan helt sjukt. :D

2008-12-12 @ 21:48:48
Postat av: A

lol idol? Äru BÖG eller?



Är det så att de som röstar inte köper några plattor/går på konserter/laddar ner coola ringsignaler eller är det så att vinnaren inte får svysst marknadsföring?

2008-12-13 @ 15:34:21
Postat av: Henrik Petersson

I år tror jag vinnaren kommer sälja mer än tvåan. Kevin är klart mer karismatisk än Alice.



Fast allra bäst tror jag det kommer gå för Johan. Och vad kom han, typ fyra?



En annan Idolare som det har gått väldigt bra för är ju han Ola. Och vad kom han? Femma har jag för mig? Och han är väl mer framgångsrik nu än de andra de som kom etta och tvåa det året... Vilka de nu var?

Han spelas mer på radio i alla fall... Har jag fått för mig.

2008-12-13 @ 17:10:12
Postat av: Alina

Trevlig kväll! :)

2008-12-13 @ 17:13:05
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: bleunt

A: Ja, jag är nog lite bög! :(



Henrik: Ja, vi får se. Och ja, Johan komme det nog säkert gå allra bäst för. Tyvärr. Huwa. Nej, förstaplatsen säger egentligen ingenting, så jag vet inte varför folk bryr sig. När det bara är fem pers kvar borde de bara lägga ner.

2008-12-13 @ 21:57:23
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: André

Måns kom femma året då Ola var med. Tror Ola kom sjua eller nåt... Och Agnes går det uppenbarligen bättre för än Sebastian. Om det nu inte skulle gå bättre för Kevin än Alice är det världens konstigaste sak. Kevin har varit överlägsen hela tävlingen.

2008-12-15 @ 08:53:12
Postat av: gabriella

har nog mycket att göra med vinnarskivan. vinnarlåten är trots allt väldigt corny. därför säljer väl tvåan bättre.

2008-12-16 @ 21:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0