Giriga jävlar

Jack Black, John C. Riley och vad han som spelar Barney i "How I Met Your Mother" nu heter, har gjort en fem minuter lång musikal tillsammans med regissören av Haispray. Musikalen handlar om Prop 8, som det varit en hel del debatt om i USA (jag har skrivit om det i tidigare inlägg), och är gjort helt och hållet i utbildande (och underhållande) syfte.

Det är alltså inget man betalat kändisarna för att vara med i, och inget som är tänkt att dra in pengar. Man gjorde den för att informera allmänheten om Prop 8, som förbjuder homosexuella att gifta sig. Jag sökte upp klippet på YouTube, och lade till den som en av mina favoriter. Men när jag senare skulle titta på den fick jag ett meddelande som talade om för mig att klippet tagits bort från YouTube pga copyright claims.

Fuck. You. Klippet kunde spridas till hundratuseltals, kanske miljontals människor via YouTube. Budskapet kunde nå så många. Men neeeej, man måste se det på DERAS hemsida. Jag blir arg. Herregud, är det viktigare vilka som får credit än vilka och hur många som ser det? Då är något fel.

Kommentarer
Postat av: herzleid

Jag såg klippet här: http://www.funnyordie.com/videos/c0cf508ff8/prop-8-the-musical-starring-jack-black-john-c-reilly-and-many-more-from-fod-team-jack-black-craig-robinson-john-c-reilly-and-rashida-jones



hoppas länken funkar, addressen har ingen tinyurl..



Där ligger den fortfarande kvar. Funny or die är ofta kul.

2008-12-09 @ 15:31:54
URL: http://herzleid.myopenid.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0