Bilder av döda

Är jag konservativ och överkänslig om jag tycker det känns bisarrt att lägga upp bilder av sin döda mamma på Lunarstorm? Har jag en för allvarlig och dramatisk syn på döden om jag tycker det känns opassande? Och då menar jag liksom inte bilder på hennes mamma innan hon dog. Jag menar bilder av hennes döda mamma. När hon ligger död i sjukhussängen. Alltså bilder på en död människa. Är jag överkänslig, eller? Det är iaf vad s_girl har gjort, lagt upp bilder på sin döda mamma på Lunarstorm. Och det känns bisarrt och obehagligt. Eller är jag fånig nu?

Usch. På en mer trevlig punkt, har nu sett reklamen med Ingvar Oldsberg? Den för hjärt- och lungfonden, tror jag. Han uppmanar oss att skänka pengar. Men det intressanta är hur han använder glasögonen för att lägga tyngd på sina ord. Han puttar ner dom och tittar på oss över dom. Han rättar till dom. Han tar av sig dom och sätter på dom. Dramatik och effekt!

För övrigt har Jens Jonsson (regissör, PingPong-Kingen) Sveriges just nu roligaste skratt. Ungefär som Stewie (Family Guy) när han skrattar okontrollerat åt något riktigt roligt.


Kommentarer
Postat av: Punkie - Med Skräckblandad Förtjusning

Det är definitivt inte att vara fånig. Det är ju för fasen hemskt om bilden ligger kvar. Det är jättesynd om den som förlorar sin mor, men man måste ju måtta av vad som är ok att visa upp på ett ställe med tusentals
ungdomar. Dels tycker jag inte man ska "exploatera" en människa efter döden, det ger en otäck känsla i magen.

Jag saknar mina glasögon ibland. Hade man inget annat att göra så kunde man fingra på dem. Och se lite smart ut. Glasögonen hade en egen loge under inspelningen av den reklamfilmen, det är jag säker på... :)

2008-02-09 @ 21:42:15
URL: http://extremepunkie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0