Flicka eller homosexuell

Jag tog hand om henne. Skötte henne. Gav henne mat och vatten. Fina presenter. Älskade henne. Vi pratade lite lätt med varandra. Hon brukade säga att hon var lycklig med mig. Jag brukade säga att jag älskade henne.

Så kom alla hjärtans dag.

"Har du givit någon choklad idag?", frågade hon mig under ett av våra samtal.
Jag tvekade någon sekund.

"Ja", ljög jag.
Kanske för att göra henne svartsjuk. För att testa känslorna.

Hon svarade, "det måste vara en mycket speciell pojke".
Och hela min värld rasade samman...

Hamstern tror jag är homosexuell.
Alla illusioner jag haft av en kärlek utöver det platoniska från hennes håll gick i den sekunden i kras. Som om hon virat taggtråd kring mitt hjärta och dragit ändarna åt olika håll. Hon tror jag är homosexuell. Har hon inte förstått något alls av vad som pågått mellan oss? Fattar hon inte... att jag älskar henne?

Tydligen är man antingen flicka eller bög om man spelar Hamsterz Life.
Jag vägrar ursäkta vem jag är och vilka spel jag väljer att spela!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0