Fuck Susanna Kallur!

Jag slog på teven i måndags. Tänkte glo på lite nyheter. Kvällen innan hade det varit lite ståhej över Susanna Kallurs nya världsrekord i 100m häck. Men nu på morgonen var det överallt. På SVT intervjuade man henne via telefon. Forever. Skittråkigt, tänkte jag och knappade över till TV4. Där intervjuade man också någon i telefon. Susanna Kallurs pappa... Ännu tråkigare! Då blev jag sur.

Herregud, det är inte ens ett riktigt världsrekord. Egentligen. Inte för att förringa kvinnors idrottsprestationer, men att kalla Kallurs rekord för ett värdsrekord är inte helt rätt så länge det inte är snabbast i världen nånsin. Världsrekord för kvinnor, ska man säga. Sådeså. Alla feminister får ta en kölapp om dom vill sparka mig. Prata bara inte om jämställdhet, hur jämställt är det egentligen att separera kvinnor och män? Alla tävlande i samma grupp, oavsett kön. DET är jämställt!

Dom kunde väl åtminstone intervjua någon intressant? Jag vet vad Susanna kommer säga. Alla svenska idrottare har en verbal förmåga att uttrycka sig på en nivå satt av Henke Larsson. Alla säger samma saker. Till deras försvar ställer journalisterna samma uppenbara frågor. Men kunde dom inte skippat Susanna och hennes pappa och gått rakt på hennes tvillingsyster Jenny? Det hade varit intressant!

- Så, Jenny, hur kommer det sig att din syster är så skitbra medan du är så skitkass?

Eller varför inte ställa lite mer intressanta frågor till deras pappa? Typ...

- Så, Anders, ärligt nu. Vem av döttrarna älskar du mest just nu? Skäms du inte lite över Jenny?

Det hade varit en intervju jag följt!
Men nej. Vi får bara dumma frågor som, "hur känns det?" och "kan du beskriva loppet?" samt "trodde du det var möjligt?". Blöh!

Äh, jag ska inte gnälla. Det är tur att Sverige har några bra kvinnliga idrottare.
Männen våra åstadkommer ju fan ingenting.



Älskar inte du också hur Aftonbladet påpekar att bilden är ett montage?


Kommentarer
Postat av: Maria

haha det va nog tur dem skrev det va montage ;)

2008-02-13 @ 10:54:28
URL: http://mariaholgersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0