Granen som Gud glömde (alliteration ftw)

Vi impulsköpte vår julgran dagen före julafton.
Från ett par invandrare som sålde granar på torget för 150kr styck. Det skumma vara att dom genast prutade på den. Utan att vi ens bad dom. Vi frågade hur mycket den kostade. 150kr, svarade den ena. Men den andra sänkte helt omotiverat ner priset till 100kr direkt. Jaha, tänkte vi... Och köpte den. Intet ont anande.


Nu vet vi varför dom var så angelägna att göra sig av med granen.
Den är besatt. Av ondska.


Gabriella reste sig från soffan. Tjöt till. Började gräva i byxorna. Drog fram... Ett granbarr. Från sina privata regioner. Hur det hamnat där hade vi ingen aning om, det hela var ganska mystiskt.


Nästa dag.


Jag går in i badrummet för att kissa.
Knäpper upp byxorna, drar fram kissorganet, känner hur det sticker till under förhuden. Drar tillbaka skinnskyddet och ser... Ett granbarr. Plockar bort det och känner mig lite rädd och osäker medan jag står där och lättar blåsan.


Dagarna som följer hittar vi granbarr överallt. I kläder. I håret. I sängen. Vi drar dom ur våra fingrar och tår. Så fort vi nuddar granen rasar det barr från den. Den är levande död. Kulor faller från den mitt i natten. Jag pluggar inte ens i kontakten till belysningen längre, jag vågar inte gå nära den.


Vi har bestämt oss för att göra oss av med den.
Vi har viskat om det ute i köket, när vi tror den inte hör.


Men den vet...


Kommentarer
Postat av: kayarina

hade ni den i "lagom" värme innan ni plockade in den? och har ni hela tiden haft gott om vatten till den? helt skumt verkar det i alla fall att ni har fått barr överallt. redan de första dagarna?! 0.o

2008-01-11 @ 22:48:56
Postat av: bleunt

Nej, vi tog bara in den direkt. Men så har vi alltid gjort, aldrig fått problem förut. :s

Då kan det snarare bero på vattnet.
Vi åkte till Stockholm en hel vecka efter jul.

2008-01-12 @ 17:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0