Sex med 9-åringar

Det här är lite läskigt.
Som ni ser är det ett land där det är lagligt att ha sex med 9-åringar.
Så om någon glad pedofil läser det här kan han ju trippa iväg till Jemen och ha kul.

Jag försöker att inte döma andra kulturer som "fel". Jag tycker det är etnocentriskt.
Men ibland är det riktigt svårt att låta bli.

Notera även att många länder inte har någon officiell byxmyndighetsålder. Notera även att länder där man måste vara gift inte heller har någon åldersgräns. Sen kan man ju sitta och fundera över hur många 9-åringar som får gubbkuk precis just nu. Och hur många av dom som går sönder av det. Men 10 minuter efter jag publicerat det här inlägget kommer jag redan ha börjat tänka på något annat. Det kommer du också 10 minuter efter att du läst det här.



Förresten, det där med "manlig i en vecka" är ganska tråkigt. Jag skiter nog i det.
Jag började skriva en text i stället. Den handlar om människor som är som uppochnervända paraplyn i spöregn. Såna där människor som inte börjar tänka på annat 10 minuter senare.



Felicia sjunger på sin favoritsång med en laddad revolver i munnen.
Hon kan inte orden och vågar inte riktigt hålla takten.
Ett två tre klick, ett två tre klick, ett två tre klick.
Musiken ackompanjeras inte längre av vassa stråkar.
Det skrivs inte längre några dikter om det ljudet.


Felicia skriver ordet Snart på baksidan av gamla kvitton.
Knölar ihop dom och gömmer dom i sina vänners lägenheter.
Sen går hon hem och sjunger sin favoritsång en gång till.
En duett mellan henne själv och alla gånger hon vaknat mitt i natten av en obehaglig känsla av att allt står rätt till.


Kommentarer
Postat av: Anonym

fin text, den om felicia. är det du som har skrivit den?

2008-01-31 @ 16:27:01
Postat av: bleunt

Tackar. Det är "work in progress".
Ska väl bli något av det.

2008-02-02 @ 01:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0