Efterblivna arbetsgivare

Kikar runt på arbetsförmedlingens sida efter eventuella jobb. Jag känner att jag kanske borde skaffa en lite mer pålitlig och regelbunden inkomstkälla. I alla fall till hösten. Jag klickar in mig på "jobb utan krav på erfarenhet", eftersom jag inte har någon erfarenhet.

Jag ser något, "Merchandiser Varuplockare". Vad de menar med merchandiser vet jag inte. Förmodligen vill de bara låta lite tjusiga med ett engelskt ord på 10+ bokstäver, för vad jobbet går ut på är att packa upp bröd. Så vad ser jag längst ner, om inte "erfarenhet från arbete i livsmedelsbutik ett krav".

Kollar så jag verkligen klickat in mig på "jobb utan krav på erfarenhet". Ja, det är inlagt där.
Gah! Två saker slår mig genast.

1) Man klarar inte att packa upp bröd om man inte har erfarenhet av arbete i butik. Tydligen. Alltså, kom igen, det är inte direkt kärnfysik. Bröd tas upp ur låda/påse, bröd placeras på hylla. Jag lovar att jag klarar det. Så dum är jag inte.

2) Om arbetsgivaren kräver erfarenhet från arbete i livsmedelbutik, varför lägger han/hon då in annonsen under "jobb utan krav på erfarenhet"?! Jag tror de söker varuplockare för bröd eftersom uppgiften helt enkelt är för avancerad för dem själva. Jag lovar att de hela tiden råkar lägga brödet bland bananerna eller i köttdisken, precis som de lägger annonsen fel. Och jag är den som inte är kvalificerad att packa upp bröd, snälla.




Kommentarer
Postat av: Walle

Eller så har butiken inte riktigt tänkt till, bara att svara på annonsen o fråga vad dem menar.

2008-08-13 @ 08:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0