Tuggummitatuering och valjakt

Jag är i Stockholm tills på tisdag eller onsdag. Det blir tyvärr inget bloggande då, typ.
Däremot har jag en liten sak att berätta. Igår tuggade jag tuggummi, och med dem fick man små tatueringar av kaniner som gjorde olika saker. Jag fixade en på armen och en på magen.

Gabriella vill precis som jag skaffa en tatuering någon gång snart.
Jag vill ha en Triforce (Zelda) och hon vill ha en Boo (Super Mario).
Jag gav henne en av tuggummitatueringarna igår.
Klistrade dit den och gnuggade med lite saliv medan hon spelade FF Tactics A2 på DS.
Sen drog jag snabbt bort den, och hon tyckte det gjorde jätteont. Och jag fick inte dra bort det som råkade bli kvar. HUR ska en så känslig flicka palla en riktig tatuering om hon tycker tuggummitatueringar gör ont? :p

Kanske borde skriva något ordentligt också... Jag såg en film idag. Om späckhuggare. Som blev jagade.
Jagade av ondskefulla fiskare. Varför är det ondskefullt att jaga? Späckhuggare jagar. Jag skjuter hellre en älg i skogen än äter en ko som aldrig gått på annat än betonggolv. Dumma film. Demonisera djuruppfödare som låter 20 kycklingar samsas om en kvadratmeter i stället. Att jaga djur i det fria är inte elakt eller ondskefullt. Alla barn som såg den filmen tyckte jättesynd om valarna, sen gick de och åt spagetti och KÖTTfärssås.  

Kommentarer
Postat av: WysiWyg

Visst är det väl lite dubbelmoral, men skälet är väl rätt uppenbart? Valar är "coolare" än kor. För att inte nämna höns.



Men på ett lite mer seriös nivå så handlar väl skillnaden om att späckhuggaren inte har något val, det har vi. Vi kan leva vegetariskt/veganskt.



Men att tycka jakt är fel och ändå äta odlat kött (anser inte att det har särskilt mycket att göra med "uppfödning") är onekligen att skjuta sig själv i foten.

2008-07-13 @ 14:42:57
URL: http://www.losatankar.se
Postat av: bleunt

Jaja, jag säger inte att späckhuggare är lika kassa som vi för att de inte äter lite sjögräs i stället. Jag menar snarare att en film skulle kunna handla om söta sälar, där späckhuggaren plötsligt tar fiskarnas plats som den onda köttätaren.



2008-07-15 @ 14:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0