Djurplågare Vs. Nazister

De senaste dagarna har jag ofta fått frågan vilka jag hejar på i EM-finalen.
Tyskland, svarar jag. De frågar mig varför. Jag svarar att jag egentligen inte bryr mig, men om jag måste välja blir det helst inte landet där det är allmän underhållning att plåga ihjäl djur. Och helst inte landet som har västra Europas sämsta djurskyddslagar. Jag vet att det inte har något med fotboll att göra, och jag förstår att det borde få bli Spanien eftersom de inte vunnit på typ 40 år eller något. Men nej, jag vill inte.

Och då får jag svaret: Jaha, så det är bättre att heja på nazister som mördat 6 miljoner judar?



Och jag bara suckar och blir trött i hjärnan. -_-
Tycker de verkligen på riktigt att det är en väsentlig jämförelse?

Kommentarer
Postat av: Glom

Haha, det är alltid en väsentlig jämförelse :oP....När jag gick på mellanstadiet (tror jag det var) var det en kille som sa till mig att jag ju faktiskt kunde vara barnbarn till Hitler eftersom jag har tyskt påbrå (båda föräldrarna från tysklland). Alla i den åldern vet att Hitler inte var ngn bra snubbe, så att få höra den kommentaren gjorde ju inte mig särskilt glad :o(

2008-06-29 @ 21:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0