Paradiset för aborterade foster

En kille förespråkade fri abort.

Jag är också för fri abort, men påpekade att adoption ofta är ett bättre alternativ.

Även om jag tycker vår överbefolkade värld redan har för många barn.

Han avfärdade adoption som ett vettigt alternativ.

 

Så ja, jag sa att ”fråga ett adopterat barn om hon vill leva eller hade föredragit att mamman genomfört abort”. Och då kom det. Det kanske dummaste argumentet jag sett. Någonsin. :p

 

shadow_of_life P25 från Pajala
det är en fråga som ingen kan svara på, ja menarm tänk om saker hade varit bättre om man inte blivit född? man kanske hade kommit till ett slags paradis eller nått? Adopterad eller inte så vet man inte hur alternativet hade sett ut

 

bleunt P23 från Gävle
Skitsnack. Klart adopterade barn kan svara på frågan om de vill leva eller inte. Sluta fåna dig. De flesta adopterade barn är glada över att leva, och hade inte föredragit att deras mamma genomgått abort i stället. Det är ett jätteenkelt svar på en jätteenkel fråga. Sen kan ju du sitta och påstå att abortfoster hamnar i ett paradis och använda det som argument om du vill, men det tror jag verkligen inte att du tänker göra.

 

shadow_of_life P25 från Pajala
det jag sa var att ingen vet hur det hade sett ut om det blivit det andra alternativet... eller du kanske vet? och visst vill alla som lever leva, annars hade man väl tagit sitt liv...

 

bleunt P23 från Gävle
Det du sa var att det kanske hade varit bättre om alla adopterade barn hade blivit aborterade i stället. Och om du inte inser hur dumt det låter kan jag förstå att du sa det.

 

shadow_of_life P25 från
nej, jag sa att det kanske hade varit bättre om man inte blivit född, man vet ju inte, och det gäller både adopterade och inte adopterade barn

 

bleunt P23 från
Ja, att inte bli född är liksom resultatet av abort... Så ja, det var vad du sa. Och du syftade, när du sa det, på adopterade barn efter att jag lagt fram adoption som ett alternativ till abort.

 

shadow_of_life P25 från
min dåliga formulering, jag menade iaf alla som är födda, vare sig det handlar om abort eller inte så vet man inte om det andra alternativet hade varit bättre... sen är ju frågan, ska man verkligen föda ett barn bara för att överge det? och strunta i att ta ansvar? är det rätt?

 

bleunt P23 från Gävle
Att du ändå använder idén att alla ofödda människor kanske hamnar i ett paradis som ett argument låter helt enkelt korkat. Hur du än vrider och vänder på det. Du kan tro det eller påpeka möjligheten, visst. Men när du använder det som ett argument blir det bara dumt. Och nu frågar du mig om det är bättre att föda ett barn som får växa upp hos adoptivföräldrar som älskar det eller om det är bättre att döda fostret... Då hänvisar jag dig än en gång till att ställa den frågan till ett adopterat barn. Så får vi se om det barnet tycker att dess liv är bortkastat och hellre ade blivit aborterat.

 

shadow_of_life P25 från Pajala
sant, jag är lika dum som alla religiösa när jag använder det som ett argument(ang paradis mm), det roliga i det hela är att du vill att jag ska fråga ett adoptivbarn som har haft turen att få kärleksfulla föräldrar, förnekar du att man kan hamna hos dåliga föräldrar? så enligt mig så kommer alla ofödda till ett paradis och enligt dig så kommer alla adoptivbarn till bra och kärleksfulla föräldrar? vi är nog lika korkade...

för den delen skulle jag vilja veta om du anser att spermier oxå har ett "liv"? i sådana fall e ju onani massmord...

 

bleunt P23 från Gävle
Jag förnekar inte att man kan hamna hos dåliga adoptivföräldrar. Men om du visste vad som krävdes för att bli adoptivföräldrar skulle du veta att man inte går igenom att den skiten om man inte verkligen verkligen vill ha ett adoptivbarn. Då finns det många fler dåliga biologiska föräldrar. Och om du tycker det är lika korkat att tro att dte finns bra adoptivföräldrar som att tro att aborterade foster kommer till något paradis, då är du bara läskig.

Angående spermier, definiera liv. Om du med liv menar något som kan dö, ja. Om du med liv menar mänskligt medvetande, nej. Inte för att jag ser hur det ens är relevant, jag är varken emot onani eller abort. Men du kanske tror att varenda spermie hamnar i ett paradis.

 

shadow_of_life P25 från Pajala
och som argument tog du upp en jämförelse där bara adoptivbarn som har det bra räknas...

 

bleunt P23 från Gävle
Ja, för adoptivbarn som har det bra är ju lika craaazy som ett paradis för aborterade foster...


Kommentarer
Postat av: malon

hahah

2008-06-23 @ 17:06:31
Postat av: André

Skitbra!

2008-06-27 @ 18:36:20
Postat av: Emma

Jag vet inte varför, men av någon anledning älskar jag när personer som blir dissade inte förstår det utan fortsätter ändå. Egentligen borde man väl bli rädd.

2008-06-28 @ 19:04:04
URL: http://aboutemma.blogg.se/
Postat av: L.

hehe, den märkligaste diskussion jag haft gällande abort var med en man som var emot abort för att det aborterade fostret (om det hade fått en chans att leva) KANSKE skulle växa upp och bli t ex forskaren som skulle finna vaccinet mot cancer eller HIV.

Den du, den diskussionen var icke att leka med heller.

2008-07-30 @ 04:55:01
URL: http://avantgardet.blogspot.com
Postat av: seraph

Haha!! :D:D:D:D

2008-08-28 @ 21:05:34
Postat av: Adeline

”fråga ett adopterat barn om hon vill leva eller hade föredragit att mamman genomfört abort”

Självklart att man inte skulle vilja ge bort sitt liv om man trivs med det och faktiskt har levt ett antal år, men det är inte så att det lilla fostret som blir bortaborterat har hunnit få något att sakna. Men jag håller med dig om att det är bättre att adoptera bort än att genomgå en abort. Abort är något man genomgår om man blivit våldtagen eller man inte kunnat förhindra att man blivit med barn.

2008-09-13 @ 13:54:48
URL: http://addicted2adeline.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0