Stigmatisering!

En man, strax under 50 år gammal. Både grått, vitt och mörkbrunt i sitt hår.
Svart kostym. Röd slips. Skinnportfölj. Stora kliv över gatan, mot sin silvergråa BMW.
Och i vänster hand, mellan pekfingret och tummen och med lillfingret ut i vädret, en halväten 88:an.

Ibland när jag står och väntar på bussen får jag för mig att den redan åkt förbi utan att jag märkte.

Idag började det svida på högerarmen. Jag tittade, och såg ett långt skärsår.
Jag vet inte hur det kom dit, men det sved och blödde så det var färskt.
Jag försökte tänka efter vad jag kan ha gjort. Kommer inte på något.

Stigmatisering, säger jag. Enda förklaringen.

Kommentarer
Postat av: carroe

inte så konstigt att du tror bussen åkt förbi, när du inte ens tittar upp. antingen tittar du ner i backen eller i tidningen ju.

2008-05-07 @ 10:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0