45-åriga tjejer

Jag vet inte om jag skrivit om det här förut, det har jag säkert. Men nu såg jag det igen, så jag tar och skriver om det igen. Vad är det med kvinnor och män över 40 som envisas med att kalla sig själva för tjejer och killar? Om du är över 40 har du för länge sedan förlorat etiketten "tjej" eller "kille". Nånstans mellan 30 och 35 (kanske tidigare ändå) tycker jag det är dags att identifiera sig själv som tjej eller kille, och börja identifiera sig själv som man eller kvinna. Speciellt om man är förälder.

Varför går till och med kvinnor över 50 omkring och beskriver sig själva som "en glad tjej"? Är de så rädda för att åldras? Är det ett desperat försök att hålla fast vid ungdomen? Ni är inte tjejer, ni är kvinnor på väg att bli tanter. Lev med det. Jag vet att ni tycker 40 är det nya 20 och 30 är det nya 15 och att många beter sig därefter, men kom igen. Våga vara kvinnor. Våga vara män. Våga släppa taget om ungdomen och inse att ni är vuxna nu.

Det borde finnas ett ord för 45-åringar som försöker vara tonåringar.

Kommentarer
Postat av: seraph

Jag såg en kärring med en liten rosa pokemon-tröja på krogen förut. Det såg nåt alldeles förskräckligt fel ut. :D

2008-11-17 @ 14:21:17
Postat av: bleunt

Haha! Jag skulle nog tänka något i stil med förståndshandikappad eller autism då. Och då gillar jag till och med pokemon. :p

2008-11-17 @ 16:10:28
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Dementhia

Det finns ett ord för det: Förtis! :D

2008-11-18 @ 16:21:41
Postat av: Henrik Petersson

Vad hände med fördomsfria Bleunt? Är väl inget fel att ha Pokemontröja fast man är kvinna och över 40? (syftar här på enbart på din kommentar, inte själva inlägget) :-)

2008-11-22 @ 10:35:23
Postat av: Alina

Nice blogg hördu! :)

2008-11-22 @ 10:36:43
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: bleunt

Henrik: Nej, fel är det inte. Men jag tror nog du skulle reagera på det du också, om du såg det.



Alina: thx!

2008-11-22 @ 11:51:39
URL: http://bleunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0