Plåga min Wii - Ångest



I onsdags kom Beyond Good & Evil som jag köpte av Tenchio. När jag startade spelet varnades jag för att minneskort saknades. Jag ignorerade varningen. Jag vet ju att det ligger ett GC-minneskort nånstans. Jag har iof inte använt det sedan jag körde Resident Evil 4, men det kan ju inte bara försvinna.

När det väl var dags att spara började jakten på det försvunna minneskortet. Det var omöjligt att hitta. Att det dessutom var en flytt sedan jag använde det senast hjälper inte. Små viktiga saker försvinner när man flyttar.

Så vad gör jag? Jo, jag bestämmer mig för att lämna Wii påslagen. Jag vill ju inte behöva börja om sen. Jag hittar nog minneskortet snart. Fel. Dagen efter var jag tvungen att inse att minneskortet inte var att räkna med. Jag letade upp sajten med snabbast leveranstid och beställde ett kort därifrån. Och hoppades att det skulle komma fram innan helgen. Vilket det såklart inte gjorde.

Fredag kväll. Inget minneskort. Wii hade stått påslaget sedan i onsdags. Ska jag stänga av eller fortsätta spela? Jag fortsatte att spela. Stänger jag av måste jag ju börja om. Dör jag måste jag också börja om, spela försiktigt. Klart att Wii klarar att stå på över helgen, tänkte jag. Det är en tuff liten konsol, inte mycket som kan gå fel i den liksom.

Lördag kväll. Dags att sova. Allt är tyst. Men i bakgrunden hör jag hur den stackars konsolen plågas. Tji tji - tji - tji tji - tji, låter skivan i läsaren. Håll ut, min vän. Håll ut. Räddningen är på väg. Bara ett dygn till, snälla... Dö inte...

Samma sak söndag kväll. Jag hade inte vågat spela på hela dagen. Tänk om jag dör. Inte värt risken. Wii lider, jag lider med den. Det tjickande ljudet har blivit värre. Eller är det min ångest och nervositet som förstärker det? Jag känner mig som mördaren i Poes "The Tell-Tale Heart".

It's the tjicking of the hideous Wii!

Jag kan inte kväva ljudet med en kudde. Det skulle kväva fläkten, säkerligen. Jag måste stå ut. Vi måste stå ut, tillsammans...

Måndag. Minneskortet är äntligen här. Tack!
Jag stoppar in det. Sparar. Stänger av.
Sov gott, du har gjort dig förtjänt av det. Wiila.

Kommentarer
Postat av: A

Bra spel dock!

2008-09-10 @ 10:49:28
Postat av: bleunt

Oja, utmärkt spel! :D

2008-09-10 @ 11:36:24
Postat av: mannen

men inte i närheten av Braid.

2008-09-10 @ 12:39:47
Postat av: bleunt

Varför ens jämföra Braid med BG&E? :p

Om man jämförde med Zelda skulle jag förstå, men Braid?

2008-09-10 @ 16:03:22
Postat av: mannen

Själva jämförelsen var inte jättemenad. Jag ville bara trycka upp Braid på tapeten när du äntligen bloggade om tv spel igen.

Hur som hellst. Verkligen en prestation av din wii. Det där skulle aldrig min 360 överleva.

2008-09-11 @ 16:40:05
Postat av: bleunt

Hehe, ja okej. :) Jo, Braid är något jag tänker testa så fort jag köper en 360 i slutet av månaden. Helt klart.

2008-09-11 @ 17:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0