Sarah Palin - Emot abort, även vid våldtäkt

!!

Som jag sagt hade jag aldrig hört om Sarah Palin innan McCain valde henne som sin vicekandidat. Tydligen är jag inte ensam. Jag har nu hört fem olika sätt att uttala hennes namn, alla verkar ha sin egen version. Men nu vet jag iaf lite mer om henne. hon har gjort några bra saker. Till exempel tvingat oljebolagen att dela med sig lite pengar. Det är ju bra, liksom... Och hon har balanserat Alaskas budget rätt bra, styrt staten hyffsat. Hon är även fackmedlem.

Men så kan man hitta ganska knasiga saker också:

* Hon är emot abort. All abort. Även vid incest och våldtäkt.

* Hon är emot sexundervisning som sträcker sig utöver "ha inte sex". Oh, hennes 17-åriga dotter är mamma.

* Hon är för att kreationism ska undervisas i skolor.

* Hon är emot homosexuella äktenskap, och självklart även homoadoptioner.

* Hon är emot strängare vapenlagar.

 * När en av hennes döttrar genomgick skilsmässa ska hon ha pushat för att få mannen sparkad från polisen.

* Hon har typ 4 års erfarenhet av att vara borgmästare för en stad på 6000 pers och 1,5 år av guvenör för Alaska.

* Hon är emot att vidta åtgärder mot klimatförändringarna.

* Hon har noll erfarenhet av utrikespolitik. Noll, totalt noll.

* Hon STÄMDE Bush-administrationen för att de listade isbjörnar som utrotningshotade (!?).

* Hon vill hellre borra efter mer olja i stället för att utveckla alternativa energikällor. Mer pengar till Exxon!

* McCain är 72 år gammal... Han har 18 olika sjukdomar... Om han dör blir hon president.

Kommentarer
Postat av: axling

Dear god.

Vilken människa

2008-09-02 @ 13:59:35
URL: http://axling.blogg.se/
Postat av: sandra

Herregud. Detta lär aldrig gå bra.

2008-09-02 @ 14:58:25
URL: http://nattpyret.blogg.se/
Postat av: max

HAHAAHHAHAAH DET DÄR MED ISBJÖRNARNA!! LOLL!!!

2008-09-02 @ 15:29:01
Postat av: WysiWyg

Säga vad man vill, men hon verkar iaf vara konsekvent. Mer ärke-republikan än så får man väl leta efter? ;-)

2008-09-02 @ 21:55:57
URL: http://www.losatankar.se
Postat av: seraph

Blev ganska nöjd när slaget att hennes dotter var gravid slog McCains kampanj på näsan. :D Och Palin verkar ju, ganska så enormt störd i skallen. Men kreationister, vad ska man säga??



Jesse Ventura, där har vi någon som skulle kunna förändra USA på allvar.

2008-09-04 @ 00:25:25
Postat av: bleunt

Ja, jag gillar också Ventura. Och Ron Paul. Synd att de inte får komma fram mer.

2008-09-04 @ 08:18:49
Postat av: Hilma

Ja, hon verkar inte vara helt.. riktig i skallen om man säger så <_>

2008-09-07 @ 10:13:19
Postat av: Anneli

Sarah Palin införde en typ av energiskatt på oljebolagen, vilket gav varje invånare i Alaska en pay back check på 1200 dollar. Ett plåster på såren för ökat oljepris. Men vad det gäller de övriga staterna, så kan jag inte finna något annat uttalande än att hon stödjer det republikanska partiets ideer om genomgående sänkt bolagsskatt. Så, vad som gäller för Alaska gäller tydligen inte för andra.



Ju mer jag läser om Palin, hennes uttalanden, hennes brev till senaten, hennes brutala sätt att sparka oliktänkande från deras befattningar och omge sig av enbart ja-sägare, har fått min ilska att övergå i rädsla.



Hela världen kommer att beröras om tokkristna högern med sin förvrängda världsbild kommer att inta allt högre poster i administrationen. Hon har lovat att ruska om Washington. Och ersätta med vilka då?



The Huffingtom Post n124536.html" rel="nofollow">http://www.huffingtonpost.com/2008/09/06/palins-church-promotes-con124536.html meddelar, att kyrkan “Wasilla Bible Church” där då Palin är medlem, nu I helgen anordnar en konferens med budskapet att omvända homosexuella till heterosexuella genom bönens makt. "You'll be encouraged by the power of God's love and His desire to transform the lives of those impacted by homosexuality,"



PS Fin blogg, jag gillar den!

Hälsnignar

Anneli





PS Fin blogg, jag gillar den!

2008-09-09 @ 12:44:44
URL: http://www.annelisblogg1.blogspot.com/
Postat av: bleunt

Tack så mycket! :)

Och jadu, hon kommer göra USA mer konservativt än nånsin tidigare. Och McCain kommer göra USA mer aggressivt. Och de kommer vinna, faktiskt.

2008-09-09 @ 13:13:13
Postat av: Adeline

Om McCain och Palin blir valda vet jag inte vad jag gör. Det skulle chocka mig om inte Obama blir vald (sitter väl fortfarande i från barndomen att det "goda" alltid vinner över det "onda"). Obama verkar ändå vara en av de få amerikanska politiker med vett i skallen i dagens USA.

2008-09-11 @ 21:28:01
URL: http://addicted2adeline.blogspot.com
Postat av: elly

vilken tragisk människa det där verkar vara aldrig hört hennes namn. någon får ta bort henne så hon aldrig bli president. sånna som henne behöver man inte.

2008-09-19 @ 20:54:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0