Anmäld för våldtäkt

Otroligt oseriöst inlägg coming up:

Nu ska jag skrämma upp mina manliga läsare lite. ;)
Har du någonsin haft ett one night stand? Har du haft en KK? Har du haft en tjej du kände sådär och som du hade sex med lite då och då, eller kanske bara 1-5 gånger? Kanske en sommarflört för något år sedan eller så?

Då kan du ju tänka på att du när som helst kan få en våldtäktsanmälan på dig. Det tänker du inte på? Det vore inte omöjligt. Låt oss säga att någon tjej från ditt förflutna känner sig utnyttjad eller sårad. Det skulle kunna hända. Eller om hon var otrogen mot sin pojkvän, med dig. Låt oss säga att hon anklagar dig för våldtäkt för att hennes pokjvän inte ska lämna henne.

Det skulle kunna hända. Är du lite skraj nu? ;) Sitter du och tänker på vilka tjejer från ditt förflutna som skulle kunna göra det mot dig? Och tjejer, sitter ni och tänker på vilka av killarna ni skulle kunna göra det mot? :p

Som tur är skulle jag aldrig bli fälld för våldtäkt. Jag har inte fysiken.
Såvida ingen anklagar mig för att ha drogat henne. Då är jag kanske körd.
Men fälld eller inte så är anklagelsen i sig ett socialt stigma.

Läskigt!

Kommentarer
Postat av: Henrik Petersson

Men... Vaddå? Varenda tjej som spenderat fem minuter i enrum med en kan liksom anklaga en för våldtäkt?



Dessutom tror jag att tjejer som anklagar killar för våldtäkt också sjunker på den sociala stegen, om killen skulle visa sig oskyldig.

2009-04-14 @ 07:41:00
Postat av: bleunt

"Varenda tjej som spenderat fem minuter i enrum med en kan liksom anklaga en för våldtäkt?"



Japp. Läskigt va?



"om killen skulle visa sig oskyldig."



Det händer att tjejen som anklagar råkar illa ut, ibland. Men oftast skyller man på ett trasigt rättsystem när män frias från våldtäkt. Man kritiserar ju till och med att polisen frågar ut tjejen.

2009-04-14 @ 11:08:03
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Erik

Tjejer som anklagar oskyldiga för våldtäkt är i mina ögon värre än våldtäktsmän.

2009-04-14 @ 11:30:10
Postat av: Lovis

Fast, nää.. Jag skulle aldrig kunna göra något sådant.. faktiskt.. Rätt ska vara rätt.

2009-04-14 @ 12:41:20
URL: http://livetenligtlovis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hörde om ett par tjejer som anmälde en man dom brukade ha sex med för att dom ville ha pengar till att åka på semester.

2009-04-14 @ 19:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0