Din första skiva?

Kollade på "De kallar oss artister" igår. Det handlade om Lykke Li.
Tydligen har hon och jag en sak gemensamt - den första skivan vi köpte vad Fugees "The Score". Lite överraskande, med tanke på vad hon gör för musik.

Nu är det inte helt sant att det var min allra första skiva, men om vi inte räknar Absolute Music 9 som kan bad mina föräldrar köpa åt mig, och i stället går efter ett riktigt album köpt för egna pengar, då var "The Score" min första skiva. Och det är kanske det bästa albumet jag någonsin lyssnat på.

Vilken var din första riktigta skiva som du köpte?


http://milk-mag.com/blog/wp-content/uploads/2008/11/fugees_the-score.jpg
Världens bästa skiva, kanske.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lykke Li har väl framfört Can I Kick It live nån gång också.



Min första platta, som mitt något selektiva minne kommer ihåg var Jurassic 5s Quality controll. Spelade den typ non-stop i ett år. Quality control captivate your mind body and soul!

2009-08-23 @ 15:06:25
Postat av: bleunt

Ooh! Helt klart ett godkänt val.

Jurassic 5 står för allt jag saknar i hiphop idag, även om det faktiskt börjar bli bättre.

2009-08-23 @ 15:12:35
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Kunta

Jag la mina första skivslantar på världens mest sålda album, men den skivan är borttappad sen länge. Numera består skivsamlingen mest av Imperiets gamla alster.

2009-08-23 @ 18:24:05
URL: http://shortnecked.blogg.se/
Postat av: Erik

Tror att den första skivan jag köpte helt själv var Hybrid Theory av Linkin Park, alla andra skivor hade jag fått/lånat av min syrra innan dess.

2009-08-23 @ 20:46:46
Postat av: mamma

Min första skiva...jag var 11 är och köpte creedence.



det gick att bläddra på skivomslaget, som hade "sidor" i form av medlemmarnas profilbilder...

2009-08-23 @ 21:17:33
Postat av: max

slipknots vol 3: the subliminal verses

emokidz

2009-08-23 @ 22:03:41
Postat av: Tess

Allra första skivan jag köpte för egna pengar var Paul McCartney "Tripping the live fantastic". Eller den kanske inte räknas, för det är ett live-album? Isf var första skivan Queen "Greatest hits II".

2009-08-24 @ 13:51:39
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Henrik Petersson

Ingemansland med Nordman. Jag tror jag var 11.

2009-08-24 @ 14:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0