Årets attention whore

Och priset för årets uppmärksamhetskåtaste uppmärksamhetshora går till... Mamman som twittrade om att hennes son höll på att dö. Medan han dog. Å andra sidan är hon inte den värsta jag sett. Den värsta jag sett var nog hon som lade upp bilder av sitt döda spädbarn på Lunarstorm. Om ni minns det inlägget.

Det finns två möjligheter här:

1) Hon var mer kåt på uppmärksamhet än angelägen att rädda sin unge.

2) Hon var mer angelägen att få folk att be för sitt barn än att få dit räddningstjänsten.

Om det är #1 är hon helt enkelt en hemskt dålig människa. Den som hänger ut sitt döda barn på det sättet är en dålig människa. Om det är #2 visar det bara på farorna med vidskepelse och religion på ett personligt plan.

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: max

Den värsta jag sett var nog hon som lade upp bilder av sitt döda spädbarn på Lunarstorm.



hahaha jag kommer ihåg henne!

2009-12-18 @ 15:16:07
Postat av: Alex

Men omg, döda morsan. Inte fan twittrar man när ens unge ligger i poolen och dör?!

2009-12-18 @ 16:18:51
Postat av: seraph

Vilka jävla cp-miffon det finns. VEM FAN TÄNKER PÅ ATT TWITTRA OM ENS BARN LIGGER OCH DÖR?!?!?!



WTF I HELA HELVETET?!

2009-12-18 @ 18:25:54
URL: http://www.metrobloggen.se/seraph
Postat av: herzleid

Faller hon i samma kategori som hon som ringde 911 för att McDs hade slut på nuggets? Eller ska vi skilja på idioter som ringer 911 fast de inte borde och idioter som inte ringer 911 när de faktiskt borde?



Lyckligtvis missade jag det döda spädbarnet på Lunar. :S Tyvärr missade jag inte när nån P22 lade upp bild på sitt könsorgan och hamnade i "senast uppladdat" på framsidan...... >.< Där fick jag för att jag loggar in på Lunar mitt i natten.

2009-12-19 @ 00:24:21
URL: http://herzleid.myopenid.com/
Postat av: A

Inte relaterat till bloggen, men kolla bleunt:

http://www.youtube.com/watch?v=mnlt4bV0xuM

Sage Francis = 666.

Kommentarerna är fantastiska.



"This from someone foolish enough to put 666 in his name. You satan Francis fans really are worried about weather or not i warn people about him. He curses God in his lyrics, uses blatant one eye lucifer symbolism, and puts devil horns on his head. A two year old could see where he stands. If he isn't a freemason he is more ridiculous than i thought because he sure uses their symbolism.What kind of goon uses freemason satanic symbolism who isn't a mason or a satanist? Must just not be too bright"

2009-12-19 @ 12:30:04
Postat av: Gottfrid

Vad religioner ställer till det...

2009-12-21 @ 12:44:06
Postat av: WysiWyg

Det föll dig aldrig in att ifrågasätta historien? Du borde väl veta att inte alla världens klockor är synkroniserade?



Vad är mest troligt, att hon twittrade istället för att ringa efter hjälp, eller att tidsstämpeln helt enkelt var fel?



Och att hon sedan twittrade efter böner är väl inget konstigt? Även om jag verkligen inte är religiös så är det fullt troligt att jag i det läget också skulle ha bett folk om böner. Det var trots allt hon kunde göra vid tillfället (efter vad jag förstått så höll ambulanspersonalen på att försöka få liv i pojken eller något sådant), och det är ytterst mänskligt att i det läget vilja försöka göra NÅGOT, vad som helst.

2009-12-22 @ 12:20:47
Postat av: bleunt

Wysi:



"Vad är mest troligt, att hon twittrade istället för att ringa efter hjälp, eller att tidsstämpeln helt enkelt var fel?"



Det spelar ingen större roll, och är inte vad jag fokuserar på. Jag nämnde inget om att hon Twittrade innan hon ringde efter ambulans.



"Och att hon sedan twittrade efter böner är väl inget konstigt?"



Jo, det tycker jag det är. Speciellt om det nu var på räddningens bekostnad. Hade hon verkligen inget bättre att göra? Du tror att det var det bästa hon kunde göra där och då? Det tror inte jag. Om folk ska slösa tid på att be under nödsituationer börjar det bli farligt.



"Det var trots allt hon kunde göra vid tillfället"



Jag håller inte med,och tror inte mobilknappande var det bästa hon kunde gjort just då för att hjälpa. Att hon fortsattte twittra under hela processen, och sedan hänga ut sitt barns död så där. Nej, jag kan inte tycka annat än att det är osmakligt.



2009-12-22 @ 15:15:46
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: WysiWyg

Som jag tolkade artikeln så twittrade hon efter böner efter att proffsen tagit över?



Sedan att hon twittrade att sonen dött är väl egentligen bara ren medmänsklighet. Om någon suger in mig i ett sådant drama, om någon som jag "känner" (gissar att hon är "kändis" eftersom hon ska ha 5000 läsare) ber mig om böner för sin son, så vill jag veta hur det slutar. Man lämnar inte folk hängandes i ovisshet om sådana saker.

2009-12-22 @ 23:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0