Att förstöra ett förhållande

Jag är dryg. Jag är elak. Ibland. Men det finns gränser. Till exempel, när en mamma förlorat sitt spädbarn skriver jag inte "fan vad bra att din jävla horunge dog, hoppas du också dör din slyna" till henne på Lunarstorm.

Men det var precis vad användaren Vikke_piepenburg, en 19-årig brat, skrev till en mamma vars spädbarn nyss dött. Och det är väl ungefär nånstans där jag drar gränsen, liksom.

Medan alla andra slösade tid på att skriva hatinlägg i Vikkes gästbok, kollade jag hans vännerlista. Där såg jag att han hade en flickvän. Det var precis vad jag var ute efter. Jag klickade på henne, och började skriva ett mail:

plotscheme1.jpg picture by bleunt



100% fabrikerad lögn, så klart. Men jag tänkte att jag gör henne en tjänst. Och skulle hon inte ha något emot att han skriver så till en mamma som nyss förlorat sitt barn, då är även hon en dålig människa som borde straffas.

Jag förväntade mig inte att hon skulle gå på det. Jag trodde hon skulle skicka tillbaka något drygt och förbannat mail, och skydda honom. Så jag blev lite förvånad när jag nästa dag fick det här:

plotscheme2.jpg picture by bleunt


Ännu nästa dag verkade det vara slut mellan dem. De hade inte varandra på vännerlistorna. Nu är båda deras användare borttagna från sidan. Mission completed? Jag hoppas. Jag är nöjd om jag lyckats göra hans liv lite, lite sämre. För det finns gränser.









Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: Kalle Balik

Så jävla bra! Jättestora Pistoler tackar och bockar för veckans underhållning.

2009-12-03 @ 01:59:13
URL: http://jattestorapistoler.blogg.se/
Postat av: Pjater

Dagens ungdom och korkade brudar på lunar :D

2009-12-03 @ 04:48:36
Postat av: Tobias

EPIC OWNAGE!!!

2009-12-03 @ 15:46:30
Postat av: Kunta

Hatten av för det initiativet.

2009-12-03 @ 16:57:21
URL: http://shortnecked.blogg.se/
Postat av: Dansband

Vem är denna "Lunarstorm"?

2009-12-04 @ 08:28:31
Postat av: bleunt

Sveriges mest underhållande sajt! Och botemedlet för all skrivkramp.

2009-12-04 @ 11:38:54
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Enslave

Skitbra!

2009-12-04 @ 15:53:15
Postat av: seraph

Fantatiskt, en eloge till dig Bleunt!!



Applåderar

2009-12-04 @ 23:49:22
Postat av: mamma

Hm.....



Det var inte snyggt.

2009-12-06 @ 00:48:04
Postat av: gabriella

WOHOO. jag visar mig tydligen i cam för 19-åriga brats, men det var för ett gott ändamål. :3

2009-12-06 @ 02:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0