Bögfavorit i repris

Eftersom det är jul så blir bloggen inaktiv.
Men ett av mina gamla inlägg har av någon anledning fått uppmärksamhet på sistone. Jag misstänker att någon bög eller flata skrivit om det i sin bög- eller flatblogg. Och nu vallar mängder med bögar och flator till inlägget för att läsa, och kanske lämna någon ilsken kommentar efter att man tagit inlägget på alldeles för stort allvar.

Så jag lägger upp inlägget igen, eftersom det blivit så poppis på sistone.


Jag kan förstå bögar och flator. Eller ja, jag kan förstå runt hälften av dem iaf. Jag förstår till exempel hur en butch flata är attraherad av feminina kvinnor, eftersom jag attraheras av samma sak. Jag kan även förstå bögar. Jag förstår hur man kan finna vissa män attraktiva. Jag tycker själv män som Dave Grohl, Nick Cave och Benicio Del Toro är snygga.

Vad jag däremot inte förstår är homosexuella män som är attraherade av feminina män, och lesbiska som attraheras av maskulina kvinnor. Vad är poängen? Om jag var bög skulle jag såklart vara ute efter manliga män. Är det män jag vill ha så ska jag fanimej ha en man också, inte en kvinna med kuk. Finns det två sorters homosexuella? En sort som är ute efter beteende och de personliga egenskaperna hos ens eget kön, och en sort som mer är ute efter de fysiska attributen? Är det bara vaginan man vill undvika eller penisen man vill ha när man väljer en fjollig bög till partner?

Är man mer bög om man är ute efter en manlig man än om man är ute efter en man som beter sig som en kvinna? Jadu, det är såna här djupa frågor som kan få mig att ligga vaken om nätterna. ;) Bara för att man är liberal betyder inte att man förstår.

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: Henrik Petersson

Haha, det gamla inlägget, ja... Skulle gärna vilja att fler kommenterade min teori om "mellanting mellan könen". :)

2009-12-22 @ 18:24:29
Postat av: Robin

Det va bättre förr när "fikus" enbart va en växt.

2009-12-23 @ 14:16:39
URL: http://psalmnollnoll.blogg.se/
Postat av: Kalle Balik

Benicio alltså, vilken karl. I'd tap that.

2010-01-23 @ 02:40:38
URL: http://jattestorapistoler.blogg.se/
Postat av: Nikki

Det stinker heteronorm här.

Du attraheras väll utav det du attraheras utav. Vad har du med det att göra? Ska vi börja titta på vad alla tänder på och sedan värdera dem?



Bara för att du är född med en snopp och doktorn sagt att du är kille betyder det inte att du behöver fylla i normen som kille.



Förhållanden handlar inte om manligt och kvinnligt(i ett heternonormativt förhållande så blir det manligt och kvinnligt eftersom att normen säger så), det kan vara så mycket mer än bara roller i ett förhållande.



Sedan om du var bög, det är väll din sak om du skulle enbart attraherats utav maskulina män. Alla definierar sin sexualitet individuellt ju? Eller är alla likadana?; nej det är vi inte.



2010-02-15 @ 12:39:03
URL: http://ostchex.blogg.se/
Postat av: bleunt

Nikki:

Vad jag har att göra med det? Jag vet inte. Har jag försökt haft något med det att göra? Och vem försöker jag värdera? Det stinker homoparanoia här, gå och läs Bimboboys blogg om homofober runt varje hörn i stället.



Jag förstår inte ens din vaga lilla vilsna poäng.

2010-02-15 @ 14:44:31
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: [email protected]

Haha jag har haft precis samma fundering och debatter! Det är rätt ologiskt det där.. det är som att man fortfarande tänder på samma kön, fast nödvändigtvis inte könsrollen i sig. Det är min slutsats iaf! =)

2010-02-28 @ 01:51:23
URL: http://psyhco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0