Jag har en mus

EDIT: Nu är den död.

Vaknade 11:30 av att Gabriella ringde och sa att hon har en mus.
"Oh, yeah you do :}" tänkte jag. Ungarna på skolan hade tydligen hittat en mus.
Så hon bad mig möta henne och hämta den. Den verkar ha vaknat ur sitt ide och krälat ut på gräsmattan. Läste att de kan störas ur sitt ide av milda vintrar. Den typ halvsover.

Nu ligger den i en bur, i spån, inbäddad i en strumpa. Får se om den vaknar. Har googlat lite, och det verkar verkligen vara en skogsmus. Den stämmer till storlek och utseende. Får se om den vaknar nu när den är i värme, eller om den somnar om.

http://lh3.ggpht.com/_QOtORreoRb0/R2V3WuI_UjI/AAAAAAAAAUs/2mGjbq5yWBM/Mindre+skogsmus,+Kalmar+nov+07.jpg

Jaja, ibland skriver jag tråkiga inlägg om min vardag. Förlåt!

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: max

dubbeljewtee-eff

låt musen vara. lol :/ stackars sate.. blir kidnappad..

2009-12-04 @ 14:34:32
Postat av: Henrik Petersson

Det där var inte tråkigt.



Jag gissar att du kan ta hand om den ungefär som en hamster. Dock lär den inte bli lika tam, och jag gissar att den är mindre så den kanske kan fly genom gallret. Den lär ju ha en livslängd på max 2 år dessutom, skulle jag gissa.

2009-12-04 @ 15:48:36
Postat av: Erik

Awh, stackars mus. :(

2009-12-04 @ 18:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0