OMG GLOBAL UPPVÄRMNING ÄR BLUFF!!!

Lugn lugn. Det har tydligen varit lite prat om tre mail som hittats, som tydligen ska BEVISA ATT GLOBAL UPPVÄRMNING ÄR EN BLUFF. Okej. Och eftersom några verkar gå på det här utan att granska (Hej, Seraph! :D) så tänkte jag försöka informera lite. Eller ja, åtminstone sprida information.

Och jag vill bara påpeka att jag själv var väldigt skeptisk och kritiserande av global uppvärmning förut. Läs inlägg från 2007 och tidiga 2008 så får ni se själva, att jag kritiserade mycket. Men jag tog reda på så mycket som möjligt från båda sidor, med skepsis, och har dragit en slutsats utifrån det.

Så vad betyder de tre mailen?



Mailen handlar alltså INTE om vare sig människor är ansvariga eller inte.
Några frågor?

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: seraph

"Och eftersom några verkar gå på det här utan att granska (Hej, Seraph!"



Men Bleunt. :D Global uppvärmning är ingen bluff (men kanske aningen överdrivet), däremot att vi människor orsakar den kan verkligen ifrågasättas. Och vadå 200 scientists who agree and 2 or 3 who disagree? Han gör verkligen allt för att få det att låta som att det finns en koncensus bland forskare om "man made global warming", när det sannerligen inte är fallet.

2009-12-08 @ 18:28:08
URL: http://www.metrobloggen.se/seraph
Postat av: Anonym

"men kanske aningen överdrivet"



Hur, och av vilka?



"däremot att vi människor orsakar den kan verkligen ifrågasättas"



Det kan ifrågasättas, precis som månlandningen, förintelsen, Elvis död och mordet på JFK. Men om man ska diskutera det blir det svårare för en av sidorna. ;)



"Han gör verkligen allt för att få det att låta som att det finns en koncensus bland forskare"



Och alla rika företag som tjänar på oljekonsumtionen gör verkligen allt tillsammans med republikanerna för att få det att låta som att det pågår en riktig debatt.



Det är dags att erkänna att hela den här grejen med mailen fick på tok för drastiska reaktioner.

2009-12-08 @ 20:42:07
Postat av: bleunt

(och så försvann mitt nick, orka. men ja, det var så klart jag som postade det där ovan.)

2009-12-08 @ 20:43:17
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Anders

Jag väljer att enbart citera Kristoffer Appelquist i denna fråga, jag tycker hans inlägg om detta är så slående. Håll till godo:



På radion pratas det bara klimatförändringar just nu. Det stör mig lite.Alla tycker att det är så självklart fel med klimatförändringar.Inställningen verkar vara typ: Vi uppför oss onaturligt därför börjar jordklotet uppföra sig onaturligt. Men är inte klimatförändringar en ganska normal pryl egentligen?



Var istiden också ett uttryck för någon typ av osund livsstil? Är det inte helt enkelt så att ibland blir det varmare och ibland blir det kallare? Vems fel var istiden? Dinosauriernas?

"Åh, de använde för mycket shampo. Åh, de körde inte på etanol. Åh, allt gick fel när kinesdinosaurierna fick samma levnadsstandard som de riktiga dinosaurierna."



Sluta gnälla. Det blir ju varmare. Mig gör det inget.

2009-12-09 @ 19:26:52
Postat av: max

är inte kristoffer appelquist det där fettot?

2009-12-09 @ 20:14:38
Postat av: bleunt

Anders:

"Vi uppför oss onaturligt därför börjar jordklotet uppföra sig onaturligt."



Oj, hur gammal är han? För han resonerar som en 11-åring. Extremt simplifierat, och det märks att han inte är insatt i frågan. Han borde läsa på lite om co2, och vad det har för påverkan. För om det där är hur han uppfattar situationen och forskarnas argument, då är han ute och cyklar.



"Sluta gnälla. Det blir ju varmare. Mig gör det inget."



Nej, dig gör det inget. Inte mig heller. Och det är inte du och jag som är de stora problemen heller. Så lugna ner dig, och läs på lite mer angående vad problemet egentligen är och vilka som kommer drabbas när var och hur.

2009-12-10 @ 12:23:17
URL: http://bleunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0