bleunt Vs. angry black woman

Ikväll fick jag ett privat meddelande på YouTube från en arg svart kvinna. Hon hade på något sätt som jag inte riktigt minns jämfört våldtäkt med vanlig misshandel i en tidigare diskussion. Eftersom jag inte har något att skriva om lägger jag upp et privata meddelandet här. Faktum är att jag svarade så pass ambitiöst bara för att ha något att lägga upp här.
Det är smått underhållande.

Hennes meddelande till mig:

"First of all I never stated which one was worst then the other, You did that for me!! I am by no means a dumb woman. I have seen more then you can POSSIBLE imagine, but I see you dont know anything about LIFE!! CUS IF YOU DID YOU WOULD KNOW they go head and head.... NO THEY ARE NOT THE SAME but one is red and one is blue, BUT THEY BOTH ARE COLORS!!! UNDERSTAND LIFE AND GO THROUGH A LITTLE BIT BEFORE YOU "TRY" TO EDUCATE A GROWN WOMAN!!!!!!

Now like I said before he made a GREAT comparison!!

They are both wrong...You cannot justify either. Using your example if you beat me (we both know that will never happen) and them rape some else, you have just abused two people!! PERIOD POINT BLANK... learn to think with logic and not your emotions!!"

Mitt (alldeles för långa) svar till henne:

Hi, bealnikkia!

I'm not sure who you are or what you're talking about, so I will leave that alone until' you explain to me what you're talking about. I have a sense it's about some Chris Brown video where I commented on your very stupid remark where you compared raping to hitting. Am I right?

Now, even though you made such an ignorant remark, you still claim not to be a dumb woman. And of course, people rarely consider themselves stupid. They can think of themselves as ugly, selfish, lazy and a lot of negative things. But they rarely consider themselves stupid, either because they aren't or because they're too stupid to know it. I think you categorize as the latter.

Do I think you're stupid? Yes. How come?
Let me tell you a couple of my reasons.

1) You actually seem upset about a remark I as a stranger made on YouTube.

2) When you claim not to be stupid, maybe you should try and use decent grammar. Especially if you write in your own language. I'm Swedish. My first language is Swedish. Yet, I am going to point out some of the errors in your text.

First off, "I never stated which one was worst then the other". Worst than the other? Only one can be the worst. The word you're looking for here is Worse. Which one was worse than the other. And do you notice how I use the wors Than instead of Then? Yes, it's supposed to be "Worse Than the other". Not Worst Than.   

"I have seen more then you can POSSIBLE imagine". You have the same issue there, you use the word Then when it's supposed to be the word Than. Apparently you have never noticed that it's not the same word. How strange, almost as if you're...

"CUS IF YOU DID YOU WOULD KNOW they go head and head". I won't mention the word Cus, I'll just assume you're either trying to be cool or you were in a hurry and didn't have time to write the entire word. But when you write "head and head", you probably mean "head to head". And you're still using the term wrong, because it's not like rape and hitting are competing. Try Google.

Well, on with the list of why I think you're stupid! :)

3) You seem to enjoy CAPITAL LETTERS. Calm down.

4) You love exclamation marks!!!!!!!!!!!!

5) Your low quality picture of yourself and some gangsta pimp wannabe. And the fact that you think a picture looks good as a background tiled several times side by side like that. Urgh.


And last but not least, I will adress your actual point in your message. You say it's perfectly fair to compare raping someone to hitting someone. To explain this you wrote: "NO THEY ARE NOT THE SAME but one is red and one is blue, BUT THEY BOTH ARE COLORS!!!"

So if you say the blue car looks the same as the red car, you'll be right because they're both colours? Right... Haha! Yeah, you're not stupid at all.


Photobucket

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag hoppas verkligen du postar fortsättningen på eran konversation! Det ska bli intressant att se svaret på det.

2009-02-18 @ 23:19:15
Postat av: bleunt

Och i så fall måste jag hålla mig kortare. Det funkar inte med sådär långa inlägg. O_O

2009-02-19 @ 00:38:18
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: WysiWyg

Nu känner jag mig ond, men jag hittar en del fel i din text och åtskilliga fler i hennes.



Men frågan jag tänkte på; framgår det tydligt att hon är amerikan/britt/whatever. Alltså att engelska är hennes första språk?

2009-02-19 @ 00:40:17
URL: http://www.losatankar.se
Postat av: bleunt

Wysi:

Jag skriver inte felfritt på svenska, så jag gör det verkligen inte på engelska. Speciellt inte när jag skriver ett svar på YouTube och klockan börjar bli sen. Och ja, hon är från Ohio.



Men du får gärna rätta mina fel, så blir jag tacksam. Jag är alltid ute efter att förbättra. :) Att det finns fel i hennes text som jag inte påpekade vet jag redan, orkade inte med allt.

2009-02-19 @ 12:34:47
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: swedishpasta

Genialt, genialt!



Fick liknande kommentar av en galen britt då jag sa att pojkens video var det tråkigaste någon har lyckats åstakomma i ett patetiskt försöka att härma den perfekta serien "Balls Of Steel"



Här är hans svar:

Call us fucking boring you discusting swedish shit where are all your videos loser? what you dont have any? good for you less for us to insult.

Twat.

2009-02-19 @ 14:59:51
Postat av: bleunt

Man skulle tro att de slutar bry sig någon gång. Men nej, det slår dem fortfarande lika personligt, tydligen.

2009-02-19 @ 15:26:29
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: WysiWyg

"[...] that alone until' [...]". Ska inte vara någon apostrof.

"I have a sense [...]". Jag tycker "I have a feeling [...]" skulle låtit bättre där.

"[...] remark I, as a stranger, made [...]". Tycker det ska vara kommatecken där.

Hmm, kändes som det var mer första gången jag läste igenom det, men det verkar som om det var hennes text som jag hängde upp mig på.



Jag hoppas du inte tar illa upp eller så, men tja... sådan är jag. ;-)

2009-02-19 @ 16:23:17
URL: http://www.losatankar.se
Postat av: bleunt

Wysi:



Samma sak om jag bara skrev "til'"? För jag är säker på att Wyclef Jeans låt "Gone Til' November" kan skrivas på det viset. Iaf enligt bland annat MTV och Google. Det är väl lite slangskrivning.



Angående sense eller feeling ser jag det som en smaksak. Jag ser ingen anledning till varför sense skulle vara direkt fel. Kanske inte bästa ordvalet, men inte fel. Men jag antar att det är diskutabelt.



Angående kommatecknet håller jag helt med. Det hade ju varit detsamma med svenska också.



Och ja, hennes grammatik kanske fick mitt att verka sämre. :( Och nej, jag tar absolut inte illa upp. Är det något jag inte gillar så är det folk som tar illa upp när de får lära sig nya saker, eller när de får tips! :)

2009-02-19 @ 22:06:10
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: WysiWyg

Men "Til'" är en förkortning (slang), until är hela ordet.



Jag kanske formulerade mig fel med "feeling" vs "sense", det handlade alltså inte så mycket om "rätt" och "fel" som att jag tyckte det kändes bättre. Jag tror det är ett mer amerikanskt uttryck helt enkelt.

2009-02-20 @ 09:00:43
URL: http://www.losatankar.se
Postat av: bleunt

Så hur är det när "Till" skavas sådär, med två L? För det kan du också se, till exempel på omslaget av singeln Gone Till November.



http://www.artistdirect.com/Images/Sources/AMGCOVERS/music/cover200/drd800/d871/d87105g1qlm.jpg







"Jag tror det är ett mer amerikanskt uttryck helt enkelt."



Jag pratar och skriver amerikanska, eftersom nästan allt jag lärt mig är från TV, musik och film. :p

2009-02-20 @ 10:17:41
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: herzleid

Man skriver "till" (med två l) eller "until". Jag tror Wyclef bara spazzat och satt apostrofen fel.... för att han skulle byta ut ett l mot en ' verkar lite knäppt.... Att däremot apostrofera "until" till 'til kan jag fatta...



Angry black women är skeery btw, men hilarious at the same time.

2009-02-21 @ 20:20:03
URL: http://herzleid.myopenid.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0