Spela död

I går hade kattungen släpad in en liten näbbmus, som hon jagade runt i lägenheten och hade jättekul med. Näbbmusen tyckte väl det var mindre kul, och pep och skrek mest. Först fattade jag inte vad tusan det var som lät. Sen såg jag ju hur hon jagade runt den.

Så vi fick försöka jaga ut den. Och det lyckades vi med. Den var till synes inte skadad. Hon ville bara lattja med den. Så fort den stod still slog hon till den lite löst med tassen, så att den började springa (medan den pep) igen.

Tio minuter senare hördes samma jäkla pipande igen! Då hade katten burit in näbbmusen igen! Idiotmus! Så vi fick försöka få tag i den, men det var för sent. Nu rörde den sig inte längre. Hon kunde slå på den med sin tass allt hon ville, den rörde sig inte längre. Leken var slut.

Så pappa bar upp den lilla näbbmusen till badrummet för att spola ner den. När näbbmusen landade i vattnet, tror ni inte den började röra sig då! Den hade spelat död. Världens sämsta försvar! Så den fick bli nerspolad i toaletten ändå. Lycka till med det, dumma mus.


Photobucket
Så här ser en näbbmus ut, Gabriella. INTE så här. ;D

Kommentarer
Postat av: max

"om man inte kan äta den kan man ju iaf döda den"

2009-07-31 @ 15:09:37
Postat av: WysiWyg

1. Den var ganska så garanterat döende när du jagade ut den första gången också. Ingen mus står stilla och väntar på att någon ska tassa till den om den inte är på vägen att kola ändå.



2. Spola ner den!? Yikes, snacka om att be om problem med avloppet. Det är sådant man har soppåsen till. ;-)



3. Min katt är iofs märkbart större än din (I win!), men han har en otrevlig ovana att dra in fåglar i min lägenhet. Och inga småsparvar heller, stora kråkor och skator! För någon vecka sedan vaknade jag 5.30 av att han hade gjort det igen, så jag stängde in honom med fågeln i köket och lät honom avsluta jobbet.

2009-08-01 @ 16:46:41
URL: http://www.losatankar.se
Postat av: bleunt

"Yikes, snacka om att be om problem med avloppet."



För en jäkla näbbmus? :p

Jag skiter korvar fem gånger större än näbbmöss. :D

2009-08-01 @ 18:11:18
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: herzleid

Mm, instämmer med WysiWyg. De brukar bli rätt fett stressade av det där och näbbmöss är ju pyttesmå. När våra katter har dängt runt med en en stund så är de rätt körda...

2009-08-02 @ 09:06:33
URL: http://herzleid.myopenid.com/
Postat av: mamma

Nu blev jag upprörd....



krök på ryggen, stick ner handen,plocka upp musen.



Hur svårt eller jobbigt kan det vara ?



2009-08-11 @ 07:41:47
Postat av: mamma

...fortfarande upprörd....

2009-08-11 @ 07:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0