Ekonomiskt oberoende

Ekonomiskt oberoende. För de flesta innebär det att ha så mycket pengar att man inte behöver bekymra sig om pengar. Men det är ju fel, egentligen. Man är ju fortfarande beroende av sina pengar. Jag skulle villa påstå att man är mer beroende av pengar ju mer pengar man har.

Då är jag mer ekonomiskt oberoende. Jag har inga pengar, och jag behöver dem inte. Hyra och mat räcker. Jag vill hålla mig så långt från pengar som möjligt, men viktigast av allt vill jag aldrig känna mig tvungen att slösa bort stora delar av mitt liv på något bara för att jag behöver mer pengar.

När min chef gång på gång försöker få mig att jobba dagtid och jobba mer än bara 12h/veckan, försöker han motivera mig med "du får ju mer pengar!". Men svaret blir alltid att jag inte vill ha mer pengar. Jag behöver inte pengar. Jag önskar att jag kan fortsätta leva så här. Ekonomiskt oberoende, på riktigt. 

Kommentarer
Postat av: A-palle

Det låter lyxigt! :D

2009-06-26 @ 22:00:44
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: Henrik Petersson

Tre fyratimmarspass mellan 17-21 gissar jag?



Hur har du råd med datorspel förre... Äh det var inget.

2009-06-26 @ 22:35:21
Postat av: bleunt

Henrik:

Helt rätt.

Och tv-spel får jag gratis när jag recenserar dem. Eller så byter jag in mina gamla spel mot nyare. Funkar fint.

2009-06-26 @ 23:09:25
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Henrik Petersson

Aha, ok. Jag trodde att du laddade ner dem.



Känner mig taskig för att jag trodde det, på något vis. Som om jag anklagade dig för något ohederligt.

2009-06-26 @ 23:29:58
Postat av: bleunt

Henrik:

Hehe, jag laddar ju ner film, musik och tv-serier. Egentligen borde jag ladda hem, för spelindustrin beter sig väldigt respektlöst mot sina konsumenter. Men eftersom jag älskar spel vill jag stödja utvecklarna, och till skillnad från musiker är det svårt för spelutvecklare att tjäna pengar på annat.

2009-06-27 @ 01:41:44
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Joel

Om man har massor av gamla sparade pengar, och lever på dem, i princip utan inkomst, hur klassas man då? :)

2009-06-28 @ 12:35:40
Postat av: sabrin

Så tycker jag med. Hatar när jag har mycket pengar.

De är bara bra när man vill uppleva något eller köpa glass :>

2009-06-29 @ 15:39:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0