Fildelningsmartyr

Angående det här - som min kära läsare Erik uppmärksammade mig på.

Första tanken är ju att det är skit. Det är så fel. Så orättvist. Och det är inget mer än ett försök att statuera exempel, och hon som privatperson får lida för företagens intressen. Det är inte rimligt. Men om man tänker på det långsiktigt tror jag det kommer få en annan effekt. Jag tror det här är det sämsta industrin kan göra. Hon blir en martyr. Det är bara att titta på hur alla artiklar om henne vinklas. Hon är offret. Företagen är förgriparna. Det här främjar fildelningen, och stjälper företagen.

Kommentarer
Postat av: Erik

Ja, det har du verkligen rätt i, man får helt enkelt hoppas på att folk inte skräms av det, utan istället t.ex. röstar på piratpartiet i riksdagsvalet. ;)

2009-06-19 @ 16:19:20
Postat av: carroe

Du behöver inte förstå. Alla tycker olika.

2009-06-19 @ 17:20:42
URL: http://carroe.blogg.se/
Postat av: bleunt

carroe:

"alla tycker olika" eller "det är din åsikt" är extremt ointelligent att skriva. bättre kan du.

2009-06-19 @ 18:01:53
URL: http://bleunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0