PIratpartiet - nya Sverigedemokraterna?

Angående det här.
Vi vet ju vad Jan Guillou och månag andra tycker om Piratpartiet.
Och nu undrar jag vad den här artikeln är ute efter, egentligen.
Här skriver man att PP-väljarna är arbetslösa, lågutbildade, unga män.
De är "ideologiska vilddjur", vad nu det betyder.

"I valet till EU-parlamentet stal Piratpartiet väljare från samtliga partier. Men främst drabbades Sverigedemokraterna som tappade 14 procent av sina potentiella väljare till piraterna." 

För att kunna ladda hem gratis film och musik är viktigare än att stoppa gruppvåldtäkter och misshandel? :p

"Vad piraterna ägnar sin fritid åt framgår inte av SVT:s undersökning. Men en sak står i alla fall klar: De spiller inte tid på kyrkobesök."

Där skiljer vi oss markant från Sverigedemokraterna, antar jag.
Är det orättvist att bli misstänksam på hur artikeln målar upp Piratpartiet, och hur man jämför det med Sverigedemokraterna mer än en gång? Man nämner Fi lite hastigt mot slutet bara.

Många frivilliga funktionärer från PP hade blivit väldigt otrevligt bemötta utanför vallokalerna, av de andra partierns funktionärer. Och rapporter om att valsedlar gömts undan eller täckts har droppat in. Kommer attityden mot PP likna den mot SD? 

Kommentarer
Postat av: André

Skojar du? Nämn en enda piratpartist som har blivit misshandlad eller attackerad för sina politiska åsikter. Jämför även rapporteringen om PP med rapporteringen om SD. Att SD hamnade under "övrigt" i stället för att ha en egen stapel under valvakan i SVT är ett exempel på medias diskriminering av oss.

2009-06-10 @ 23:47:28
URL: http://andrethegreat.blogg.se/
Postat av: bleunt

"Nämn en enda piratpartist som har blivit misshandlad eller attackerad för sina politiska åsikter."



Jag pratar om media och de andra partierna.



"Att SD hamnade under 'övrigt' i stället för att ha en egen stapel under valvakan i SVT är ett exempel på medias diskriminering av oss."



Det reagerade jag också på. Men allra mest när de hade med Fi i en stapel under ett inslag, men inte SD trots att de hade fler röster.

2009-06-11 @ 00:09:41
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Tess

Hur kan de veta vilka PP-väljarna är? Röstning är väl konfidentiell, vad jag vet. Alla basunerar ju inte ut vad de röstar på (som t.ex. jag gör...hehe).

2009-06-11 @ 00:19:07
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: André

"Jag pratar om media och de andra partierna."



Men media har väl ändå varit snälla i sin behandling av Piratpartiet och gett partiet mycket utrymme? Det är åtminstone så jag har upplevt det. Hur de andra partierna hanterar PP vet jag inte. Förutom att de försöker sno väljare då förstås. :P



"Det reagerade jag också på. Men allra mest när de hade med Fi i en stapel under ett inslag, men inte SD trots att de hade fler röster."



Jag såg inte det själv, men hörde om det. Det är nästan lite skandal över det hela. Undrar om de kommer att göra likadant i riksdagsvalet nästa år.





2009-06-11 @ 00:39:58
URL: http://andrethegreat.blogg.se/
Postat av: bleunt

"Men media har väl ändå varit snälla i sin behandling av Piratpartiet och gett partiet mycket utrymme?"



Absolut. Om man inte räknar såna som Jan Guillou. Han umgås ju hellre med SD. Det är inte förrän nu när PP verkligen åstadkommer saker som sura röster börjar höras, och smutskastande artiklar där Rick är en pervers äckelgubbe slängs ut.



"Det är nästan lite skandal över det hela."



Åtminstone när SVT gör det. Men de sänder ju lekprogram och gudstjänster också, man ska väl inte förvänta sig så mycket av dem. Och ärligt talat ska vi ju inte hymla med att SD faktiskt förmodligen tjänat en hel del på sin martyrstatus.



Får se om PP får samma repons.

2009-06-11 @ 00:59:22
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: herzleid

"PP-väljarna är arbetslösa, lågutbildade, unga män. "



Jag har uppenbarligen missat något. Själv har jag typ 6 års universitetsstudier, är egenföretagare (utan likviditetsproblem) och ..ja just det, kvinna! Omg.



Janne har tappat stinget sen han avslöjade IB-affären... Då var han minsann kritisk mot övervakning och åsiktsregistrering...

2009-06-11 @ 08:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0