Sex med 9-åringar

Chattlogg från en diskussion angående byxmyndighet, och sex med minderåriga. Jag är oftast den mest liberala i diskussionen, men det finns en gräns där liberalism går över till oetiskt. Här korsas den gränsen, enligt mig. Och ja, allt ni säger till mig på MSN kan hamna här! :p Sorry att det är en lång text. Har försökt kortat ner så mycket som möjligt.

 

 

 

Anonym säger (12:13):

när vi bodda i skogen var typ apor och de haha

så spelade de ingen roll när tjejen var könsmogen så

 

bleunt säger (12:14):

men då var sex bara fysiskt. nu är det mer än så. idag är det mycket mer känslomässigt. mycket mer emotionellt.

 

Anonym säger (12:15):

om hon vill och man inte lurar henne etc

ser inte vad de ska va för fel

 

bleunt säger (12:15):

grejen är väl den att vi inte kan avgöra från fall till fall om hon blivit lurad eller inte. 12-åringar vet inte alltid vad de vill. vi måste sätta en objektiv gräns nånstans, eller hur?

 

Anonym säger (12:18):

nja vet inte asså. tycker inte det ska va någon gräns...eftersom det är så mkt upp till personen i fråga men könsmogen måste ju båda könen va oså...

 

bleunt säger (12:18):

och när är man könsmogen?

 

Anonym säger (12:19):

också väldigt olika

 

bleunt säger (12:20):

precis. väldigt olika. så vi behöver en generell gräns.

 

Anonym säger (12:20):

ne köper inte det där.

alla personer ska behandlas olika ifrån hur dem utväcklas tex kan man säga att sex får man ha ifrån då båda könen vet dem är könsmogna. det tycker jag låter som en bra lösning på det "problemet".  Är man medveten om att man är könsmogen och vill ha sex med nån så bara köra på de

 

bleunt säger (12:26):

och du tycker inte det är mycket begärt av en könsmogen 10-åring att fatta det beslutet själv? att veta själv om hon är emotionellt redo, och tillräckligt medveten att inte bli lurad att göra något hon egentligen inte vill? En 10-åring har den karaktären och självinsikten?

Sex är inte bara fysiskt.

 

Anonym säger (12:27):

men att snacka sådär är ju säga är en 15 åring redo för de? det är ju inte helt säkert de heller

-.-

 

bleunt säger (12:28):

jag säger inte att alla 15-åringar är redo och kan fatta det beslutet. jag säger inte heller att alla 25-åringar alltid fattar rätt beslut. men det innebär inte att vi inte ska ha några gränser alls.

bara för att ett skydd inte är 100% säkert betyder inte att det är lika bra att köra utan, eller hur?

 

Anonym säger (12:33):

men vi tycker inte lika så skit samma då. Har sagt de jag vill säga redan orka skriva samma sak

 

bleunt säger (12:34):

Tycker du bara lagt fram en ogenomtänkt idé, och svarar inte på mina argument.

 

Anonym säger (12:35):

okej aa de får stå för dig

 

bleunt säger (12:36):

det där betyder ju egentligen absolut ingenting. det där är i precis samma cop-out-kategori som "det är din åsikt" - vilket översätts till "jag har inga argument".

 

Anonym säger (12:37):

Okej(:

 

bleunt säger (12:37):

Jag tolkar det som att du inser att dina åsikter är fulla av hål och luckor. Du får fila på det och komma tillbaka när du kan motivera Varför du tycker som du tycker, och inte bara säga att du tycker så. 

 

Anonym säger (12:38):

Nja mer jag orkar inte diskutera ville bara ta upp det för det är så roligt

när mina kill kompisar fastnar på 12 åringar som dem inte lagligty får sätta på

 

bleunt säger (12:42):

hur gamla är de här vännerna?

 

Anonym säger (12:43):

olika

men medel är väll typ 25 eller så

 

bleunt säger (12:45):

Jag vet inte om det är så normalt att leta efter sexiga 12-åringar som man vill ha sex med faktiskt. Hoppas det inte kryper ner till 11, 10, 9 års ålder.

 

Anonym säger (12:46):

i dagens samhälle blir jag faktiskt inte förvånad att sånt händer

 

bleunt säger (12:47):

Så om en av dina vänner berättade om hur han knullade en 9-åring i går kväll, du skulle inte bry dig?

 

Anonym säger (12:47):

vad kan jag göra åt saken hans grej lägger mig inte i, men klart jag skulle undra starkt innom mig

 

bleunt säger (12:47):

Wow... Okej.


Kommentarer
Postat av: A-palle

Pallar inte läsa när de ska slakta svenska språket sådär :(



Va äre för mongon du har på msn egentligen? ;p

2009-06-18 @ 06:23:58
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: L

Vilka snuskisar till kompisar! Fy fan!

Dryg människa. Jeez, hur många sexiga 12-åringar finns det? Klart det måste finnas en gräns, det är ju fler som är redo när de är 15 än 12.

2009-06-18 @ 07:13:35
URL: http://lovisafjellet.wordpress.com
Postat av: sabrin

"Pallar inte läsa när de ska slakta svenska språket sådär :(



'Va äre' för"



hihi

2009-06-18 @ 12:22:03
Postat av: carroe

Bara så att du vet, du har glömt byta ut namnet mot anonym på ett ställe ;)

2009-06-18 @ 23:45:16
URL: http://carroe.blogg.se/
Postat av: bleunt

Oups! Fixat. Thx, carroe.

2009-06-19 @ 00:15:09
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: herzleid

O.o

Nej det är väl inte så kostigt att dagens samhälle ser ut som det gör när det finns personer som den där. Kan inte bestämma mig för vad som är värst, att hans 25-åriga kompisar spanar på 12-åringar eller att han (jag förutsätter kallt att det här var en grabb, so sue me) inte skulle bry sig.



Det brukar iofs funka på såna människor att fråga hur de skulle känna om någon knullade deras underåriga syrra/dotter, under förutsättning att de har någondera då förstås.



Jag brukar inte vara den som slänger mig med feministargument (eek), men i just fallet med barn/sex så är faktiskt maktförhållandet en faktor man måste räkna med. Inte nog med att 12-åringar nog inte vet så mkt om vare sig sex eller sig själva, de har i stort sett inga maktmedel mot någon som är dubbelt så gammal och dubbelt så stor som de själva. Sex ska inte förekomma mellan personer som inte är jämställda i den bemärkelsen att de båda har lika stor kontroll och inflytande över situationen.

2009-06-19 @ 14:21:09
URL: http://herzleid.myopenid.com/
Postat av: bleunt

Herz:

Det är en tjej. I'll sue you!

2009-06-19 @ 15:16:52
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: carroe

Tur jag är trogen läsare som kan rätta dig OM du skulle göra något fet ;)

2009-06-19 @ 16:33:38
URL: http://carroe.blogg.se/
Postat av: yume

MEN LOL

2009-06-22 @ 14:45:08
URL: http://yuniku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0