De 10 bästa spellåtarna! (10 - 6)

Regeln är att musikstycket måste ha skrivits speciellt för spelet i fråga. Därför elimineras tyvärr Fallout 3, som annars skulle ha en garanterad plats på listan. Jag försökt hålla mig till ett stycke per spelserie, om listan översvämmades an Zelda och Final Fantasy skulle den inte vara speciellt spännande eller originell.

Du som inte spelar själv - hittar du något som du gillar?

10. Donkey Kong Country 2
Bästa Donkey Kong Country-låten, i det bästa Donkey Kong Country-spelet!




09. Killer Instinct
Killer Instinct var både bättre och hårdare än Mortal Kombat.
Och hårdrock är bättre och hårdare än techno.




08. Loco Roco
Nonsens. Absolut nonsens.
Ett tal av Fred Phelps på helium har aldrig låtit så bra.




07. de Blob
de Blob är Hugh Heffner anno 1965.
Han målar världen med färgen cool, medan backupsångerskorna sprudlar fram ”whaaow” för varje klick.




06. Wario Ware: Smooth Moves
Miljoner små lyckliga regnbågsfärgare endorfiner dansar omkring med tomtebloss i min hjärna!
Laaaaa lalala lalala lala lala la-la laaaa!!!

 

Kommentarer
Postat av: Kunta

Om Braids episka musikstycken inte får plats på top fem så tänker jag hytta med näven åt dig.

2009-03-28 @ 00:11:37
URL: http://shortnecked.blogg.se/
Postat av: bleunt

Kunta:

Har tyvärr inte spelat Braid än. World of Goo kom ivägen. Tänkte köpa det idag, men så kom BioShock ivägen i stället.

2009-03-28 @ 00:16:38
URL: http://bleunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0