Jag bevisar Guds existens med majs

För ett par veckor sedan kom jag att tänka på majskolvar. Jag minns inte varför, men vi pratade lite om hur sällan man äter majskolvar med smör på. Jag har inte ätit det på flera år. Det är liksom inte mat man äter ofta eller tänker på att det finns. Jag har nog bara ätit det 2-3 gånger i mitt liv. Men vi pratade lite om att vi borde äta majskolvar någon gång, fast Gabriella sa att hon inte gillar majs speciellt mycket.

Nästa dag låg det en euroshopperpåse med tre majskolvar utanför trapphusporten. I snön.
Gud hörde att jag ville äta majskolvar med smör, och skickade påsen. Jag borde ha fotat.

Helt sann historia. Vi pratade om majs en kväll, och nästa dag låg det majs utanför porten.

Kommentarer
Postat av: Henrik Petersson

Den här då:



Det finns en fågelart som heter trädkrypare. Enligt fågelboken ska de finnas i vårt område, men vi har aldrig någonsin sett någon, överhuvudtaget, annat än på bild. Den är dock omisskännlig, eftersom den är en av två fåglar i Sverige som kan krypa upp-och-ner.



Om man gör en holk till en trädkrypare ska den se ut på ett väldigt speciellt sätt. Triangelformad liksom. Därför gjorde jag, sysslolös och arbetslös, en här hemma i vintras, mest på skoj.



Och se på fan, några veckor senare dyker en trädkrypare upp vid fågelbordet. Inte vid holken, som ligger rätt långt från fågelbordet och fortfarande är obebodd. Vi har kollat. Men vid fågelbordet dök han upp.



Gud, eller så tipsar fåglar varandra om lediga lägenheter, och han kände för att kolla den lokala restaurangen först.

2009-03-26 @ 16:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0