Vi är så jävla lata

Earth Hour.

Jag vet inte, är lampor verkligen ett så stort problem? Det känns lite som när Vlogbrothers (som jag gillar) ber sin publik att tända ett ljus för Rwanda. Ett ljus? Och vad ska det göra för nytta? Visa stöd? Hur många surfar på YouTube i Rwanda?

Jag hade mycket hellre sett en dag då alla åker buss, och ingen startar sin bil.
Eller en dag då ingen köper eller äter köttprodukter.

Men, oj... Vänta, det skulle ju innebära någon form av uppoffring.
Okej, vi kör på att släcka lampor i en timme i stället. Lata jävlar.



Kommentarer
Postat av: Erik

So true, folk vill gärna ställa upp, så länge dom inte behöver göra något.

2009-03-20 @ 20:47:44
Postat av: bleunt

Ja, sen känner de sig så duktiga och medvetna.

2009-03-20 @ 20:55:00
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: A-Palle

Ja tänker då inte släcka mina lampor ...

2009-03-20 @ 21:01:26
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: Ghostkitty

sv: hade tråkigt så de blev så ;P



Jaa de är lathet men de skulle bara gälla personbil

ar.. man kan ju inte göra de med brandkåren eller ambulansen..

2009-03-20 @ 21:16:39
URL: http://ghostkitty.blogspot.com/
Postat av: Erik

Klart man kan, folk får väl offra sig lite! xD

2009-03-20 @ 23:30:53
Postat av: Henrik Petersson

Earth Hour gör ju faktiskt lite praktiskt nytta, till skillnad från ljuset för Rwanda. Jag ska nog släcka lyset, tror jag. Jag förstår vad du menar, men många bäckar små...

2009-03-22 @ 20:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0