Bill O'Reilly säger något vettigt

För första gången någonsin håller jag med Bill O'Reilly, även om vi för samma argument av olika skäl. Att Bill är den enda jag sett i media som påpekar det här är riktigt konstigt, lite Twilight Zone.

Truman, som släppte atombomberna över Hiroshima och Nagasaki VAR en krigsförbrytare. Det var även vad Jon Stewart sa i sitt program för några dagar sedan. I följande program nästa dag tog han tillbaka det, och jag förlorade en del av min respekt för honom.

Är det OK att döda hundratals av kvinnor och barn, men inte att tortera en fångad soldat?
Mitt huvud exploderar av vetskapen att folk verkligen försvarar atombomberna men fördömer tortyr.
Jag kan förstå Varför någon tror på gud. Jag kan förstå Varför någon är rasist. Jag kan förstå Varför är homofob. Jag kan förstå Varför folk som står på andra sidan av min egna uppfattning tycker som de gör, även om jag inte håller med dem.

Men jag KAN INTE förstå hur någon kan säga att det är OK att döda hundratals av kvinnor och barn, men inte OK att tortera en krigsfånge. Det är helt bortom mig. Varför vågar ingen kritisera Truman och den generationens handlingar? Är de så glorofierade efter att de lyckades besegra nazismen att de är immuna mot allt kritiskt tänkande?


 

Kommentarer
Postat av: noor

Sv: Vad jag har hört från människor som har fixat deras näsor här i Sverige så tycker dom att svensk kirurgi är asdålig. Jag har min moster som fixade sin utomlands för 5000kr, den är perfekt! Men som sagt så vet man inte vad som är bäst, man får väl fråga sig runt ;)

2009-05-05 @ 13:15:24
URL: http://nooralewi.blogg.se/
Postat av: seraph

"Mitt huvud exploderar av vetskapen att folk verkligen försvarar atombomberna men fördömer tortyr."



The human mind works in mysterious ways...

2009-05-05 @ 13:44:40
URL: http://www.metrobloggen.se/seraph

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0