bleunt Vs. invandrarkille

Jag tror jag är bråkig ikväll. Någon ringde på dörren, sedan hörde man personen springa ner för trapphuset. Jag gick ut på balkongen för att se vem det var. Såg en invandrarkille. Jag tror det var min granne, som jag knackat på hos och sagt åt att sänka musiken ett par gånger.

Jag frågade om det var han som ringde på dörren nyss (eftersom jag inte såg någon annan). Han sa nej. Jag tänkte att det är precis vad han skulle säga om han hade gjort det. Men jag kan ju inte anklaga honom för något utan bevis. Så jag sa att jag litar på honom, och att jag inte tror han skulle ljuga för mig över något så löjligt. Jag vet ju inte om det var han eller inte.

Då lackade han ur på mig, och tyckte att jag kaxade. Då kände jag för att börja kaxa. Sen stod jag och bråkade med honom ett tag, utan att egentligen bry mig om det var han som ringt på eller inte. Det var underhållande, men sen kom Gabriella och sa åt mig att sluta. Då önskade jag honom en bra kväll och gick in. En minut senare ringde det på dörren igen. Suck...

Jag bor med småbarn. Hög musik, sopor i trapphuset, och nu detta.

Kommentarer
Postat av: Ajlin

Är det inte jobbigt att vara du? Att inte bara kunna rycka på axlarna och gå vidare någon gång? Du bara måste ta en diskussion oavsett om det är en kille som säger "nej, det var inte jag" eller om det är någon som stavar fel på klotterplanket på lunar. Skulle inte ditt liv bli lättare att leva om du bara släppte något någon gång. På en gång. Utan att analysera och diskutera sönder?

2009-05-28 @ 11:00:07
URL: http://ajlin.blogg.se/
Postat av: bleunt

Ajlin:

Jag kan rycka på axlarna och gå vidare. Men tror du det skulle vara intressant att blogga om de tillfällena?

2009-05-28 @ 11:53:44
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: A

Vad spelar det för roll att han var invandrare?

2009-05-28 @ 13:38:03
Postat av: bleunt

A:

Jag är rasist, och vill påpeka sånt.

2009-05-28 @ 13:55:32
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: A-palle

Haha Ajlin :D



Fast du borde ju ha varit beredd på att det skulle plinga igen! Hade det hänt här hade jag tagit fram gastutan och ställt mig och smygtittat tills han kom o plinga sen hade jag öppnat dörren och tutat bort honom :D

2009-05-28 @ 16:26:42
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: Henrik Petersson

Hur vågar du egentligen? Jag är fysiskt starkare än dig (tror jag, efter dina beskrivningar) och jag vågar fan inte "bråka" med invandrarkillar.



Är du verkligen rasist? Utveckla!

2009-05-28 @ 18:54:06
Postat av: bleunt

Henrik:

Du är garanterat starkare/större än jag. Jag tror dock absolut inte att han kommer ge mig ett kok stryk i trapphuset nästa gång vi passerar varandra. Det är däremot något jag SKULLE tro OM jag nu var rasist/fördomsfull. ;)

2009-05-28 @ 19:08:39
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Henrik Petersson

Jag insåg precis att jag är rasist! :p

2009-05-28 @ 20:29:09
Postat av: max

rasistblogg

2009-05-28 @ 22:35:17
Postat av: Henrik Petersson

Bara att lägga till rasism som kategori, bleunt.

2009-05-29 @ 01:06:49
Postat av: mamma

Ja, suck

jag kan bara säga att jag känner igen "stridstuppen" som roas av diskussioner. Även jag "råkar ut" för det.......



Grannen kommar aldrig mer att vilja argumentera med Bleunt

2009-05-31 @ 17:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0