Zombie-MSN

Nu börjar jag bli trött. Varje dag får jag massa spam-meddelanden på MSN. Automatiskt skickade reklammeddelanden som skickas till alla på den infekterade personens kontaktlista. Oavsett om jag har kvar personen på min lista eller inte. Det känns lite hopplöst.

Snälla söta rara gulliga människor, det är 2009.
Är det inte dags att lära sig skillnaden mellan säkra och osäkra länkar att klicka på? Om ni får ett meddelande på MSN där det står något i stil med "OMG LOL FUNNY NUDE PIC IS THAT YOU? http://www.funnynudepix/dittnick" - klicka inte på länken. Snälla. Människor på min lista som jag Tror var smarta har gått på det här, och för att slippa spammas av deras zombie-MSN måste jag blocka dem. Tragiskt.

Kommentarer
Postat av: Erik

I agree. Fast en gång fick jag ett virus genom något annat som gjorde att det skickades länkar över msn (det var lite som att jag hade fått ett fint paket med diverse olika virus som satte sig här och där, bland annat på msn), då skämdes jag lite, :(

2009-05-20 @ 11:52:47
Postat av: A-palle

Ja .. det är pinsamt.

2009-05-20 @ 14:18:45
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: herzleid

Kan bara instämma. Har varit tvungen att blocka flera stycken som uppenbarligen fortfarande inte har greppat det där med virus.



Fast häromdagen träffade jag på en människa (på internet no less!) som på fullt allvar frågade hur man sparade en webbsida som bokmärke/favorit... Jag trodde inte såna människor fanns längre??

2009-05-21 @ 23:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0