Jag blev gravid. Dags att söka jobb på McDonald's.

my love for you is insatiable säger (02:56):
Gissa vad jag ska få då!

bleunt säger (02:58):
Barn!

my love for you is insatiable säger (02:58):
Ja  

bleunt säger (02:58):
Föga överraskande.  

my love for you is insatiable säger (02:59):
Haha dårå

bleunt säger (02:59):
För alla skaffa barn nu för tiden. Speciellt unga.
värsta trenden

my love for you is insatiable säger (03:00):
Hehe a vissa lite för unga 

bleunt säger (03:00):
Mjo. Egentligen finns väl ingen gräns, men det är ju bra om man är över 18 iaf.
Och har jobb samt utbildning.

my love for you is insatiable säger (03:01):
Jo. Jag kanske får jobb snart   mc donalds hihi


Självklart säger folk som skaffar barn precis när alla andra gör det, att de inte skaffar barn för att alla andra gör det. Men varför är det då? Varför skaffar så många barn just efter baby boomen i Hollywood? Är det på grund av det ekonomiska välståndet? Oj... vänta... finanskraschen, just det...

"Oj, nu blev jag gravid. Dags att söka jobb på McDonald's."

Facepalm.
Ja, unga arbetslösa ensamstående mammor, lycka till med resten av era liv.

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: A

Faktiskt ett jävligt stort problem skulle jag säga. Visst är bäbisar söta och whatevva, men se till att ha koll på din egen skit innan du skaffar en själv.



"Kanske få jobb på mcdonalds" är ju rätt dåligt även om man bara har sig själv att ta hand om. Kan du inte ta diskussion med henne? Skulle vara kul att höra hur de resonerar...min gissning är dock att det blir försvarsställning extravagant och kanske lite tjut.

2009-11-07 @ 13:06:08
Postat av: bleunt

Hon var tyvärr tvungen att gå så fort jag ifrågasatte hennes val. Och visst, det var ju rätt så sent. Hon kommer ju att klara av det, men samhällets och närståendes hjälp. Och/eller få det jävligt tufft. Jag vet inte varför man väljer den vägen. Är det för att man inte tror det kommer bli jobbigt, eller är det för att man inte orkar vänta tills det blir lättare.

2009-11-07 @ 13:31:32
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: max

oplanerat barn. brukar vara så

eller så var det bara mindre eftertänksamt ;P

2009-11-07 @ 18:39:16
Postat av: Zage

varför ens ta jobbet? som ensamstående soss mamma får man juh fan ändå bra betalt i slutändan, 6500 av soss, sen underhållet på 1200, sen barnbidraget på nån tusing. för att inte jobba är det förbannat bra betalt imo.(glömde bostads bidraget oxså ja :p)

jag röstar dock för fler unga gravida, stora tissar är fint!

2009-11-07 @ 20:03:30
Postat av: bleunt

Jag måste dricka mjölk direkt ur ett kvinnobröst innan jag dör. Eller ja, jag har ju iof gjort det redan. Men ni förstår.

2009-11-07 @ 20:30:07
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: WysiWyg

Zage, vart har du fått de där siffrorna ifrån? Jag har för mig att socialbidraget är ganska litet, och att man sedan får hjälp med det som anses "nödvändigt"?



När jag var hos soc, rätt länge sedan nu iofs, så fick jag bara runt 3000 i månaden, och eftersom jag bodde hemma vid tillfället så fick jag inget mer. (vilket också innebar att jag i slutändan hade 1500-1000 kr varje månad att göra vad jag ville med, jag klagar inte).



Och jag tror inte man kan få soc-bidrag om man inte "står till arbetsmarknadens förfogande"? Så, borde det då inte ha samma effekt att neka ett jobb som om man hade a-kassa?



Sedan är väl ett jobb på McD det dummaste man kan ha om man ska bli nybliven förälder? De arbetstiderna!



Sedan är det väl nästan lite synd om McD? De lär upp henne för att bara några få månader senare förlora henne i förmodligen iaf ett år, och även det så kommer hon nog inte kunna arbeta fullt ut på de knasigaste arbetstider.

2009-11-08 @ 08:29:59
Postat av: bleunt

"Jag har för mig att socialbidraget är ganska litet, och att man sedan får hjälp med det som anses 'nödvändigt'"



Grejen är väl den att de är väldigt generösa med vad som anses som nödvändigt. De förväntar sig att man ska äta väldigt gott, och dessutom får man en summa för "nöjen". Jag minns, som jag påpekat många gånger, att jag blev chockad över hur mycket jag fick i socialbidrag den där sommaren då jag sökte.



Hur mycket man får om man har en bebis vet jag inte, men säkert mer än jag fick.

2009-11-08 @ 17:16:07
URL: http://bleunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0