Narkomaner är lyckligast i världen

Anonymous säger (06:06):
fast... folk dör ju varje dag... även dom som inte röker..

bleunt säger (06:06):
Fast de som röker och dricker dör mer.

Anonymous säger (06:07):
men jag föredrar att leva 20 roliga år än att leva 50 tråkiga
eller... 100 tråkiga

bleunt säger (06:08):
Om man inte kan leva roligt utan alkohol och cigaretter så är det ju bara att supa och röka. Men jag kan ha roligt utan sånt, OCH leva länge. Sen är ju frågan om alkolister och rökare verkligen har roligare liv än oss. I så fall måste ju narkomaner vara världens lyckligaste människor.

Anonymous säger (06:09):
för mycket av det goda är aldrig bra

bleunt säger (06:10):
Är det för mycket om det ger en cancer? Eller är det lagom då?

Anonymous säger (06:10):
det mesta handlar ju om grunderna bakom varför man brukar
i alla fall med droger. det finns ju dom som bara tar det ibland, för att dom gillar det...

bleunt säger (06:12):
Ah, den måttlige narkomanen. Som bara injicerar lite ibland.


Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: Christoffer

Haha, om ändå den måttlige narkomanen existerade! :D

2009-11-20 @ 10:32:30
URL: http://cerling.wordpress.com
Postat av: A

Vänta nu, klart man kan bruka droger utan att vara missbrukare?



Sen är ju "jag är lycklig utan droger"-tugget väldigt oskönt. Så jääääävla goody-two-shoes att det inte är sant. Inget fel med att vilja bli lite gladare/avslappnad/whattevva....säger dock inte att du framstod som det här...

2009-11-20 @ 15:43:36
Postat av: bleunt

A:

"Vänta nu, klart man kan bruka droger utan att vara missbrukare?"



Absolut. Sen är ju gränsen för missbruk något subjektivt. Var går den, egentligen? Finns nog inget tydligt och distinkt.



"Inget fel med att vilja bli lite gladare/avslappnad/whattevva"



Absolut. Jag förstår folk som är lite blyga när de är nyktra, och behöver lite alkohol för att våga dansa och stöta på folk. Jag vågar inte heller dansa nykter, och enda skillnaden är att jag inte vill dansa. Problemet är bara att vissa tror att nyktra/opåverkade människor lever tråkigare, och det är nog inte sant. Plus att det är en ganska tragisk syn på status quo.

2009-11-20 @ 17:04:24
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Pjater

Hehe jag har missbrukat det mesta i nästan halva mitt liv men det senaste året röker jag några holkar i månaden för det e så skönt och man blir avslappnad och så är det så soft att ligga i soffan och se massa filmer ^^ Så visst kan man bara bruka, både tjack och maja har varit lagligt i sverige och några länder har ju legaliserat maja bla. Sen kan man ju få ut metamina som e lagligt tjack i sverige ^^ Och sverige börjar bli rätt liberala nu igen http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/367992-inforsel-av-cannabinoider Medicinks maja i sverige...

2009-11-21 @ 13:07:41
Postat av: WysiWyg

Missbruk kan väl definieras som när ditt bruk har negativa effekter på dig/ditt liv. Det är väl iaf den definitionen som politikerna använder, och eftersom de med sina lagar gör att det mesta bruket av droger har negativa effekter på dig (du blir en brottsling trots allt), så är du också per definition en missbrukare.



Ta mig tusan, jag tror jag listat ut hur politikerna funkar! :-D

2009-11-23 @ 15:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0