Homoadoptioner

Så är det tillåtet för homosexuella att gifta sig som vanligt i kyrkan. Jag som trodde de redan fick det får väl skämmas lite för min naivitet och dåliga koll. Nu fattas bara att de ska få adoptera barn precis som heterosexuella par också, sen är vi nästan klara. Om jag inte har lika dålig koll här, och homosexuella redan får adoptera på lika villkor som alla andra...

Homoadoptioner är dock en fråga som bara de mest liberala är för.
Eller har jag förstått rätt? Jag gissar att minst hälften av alla är emot homoadoptioner, och använder barnens utsatthet i skolan som främsta argument. Tydligen ska vi införa lagar och regler som hindrar barn från att bli retade. Lagar mot fula tröjor och pinsamma föräldrar.

Vad tycker du om homoadoptioner?

Prenumerera på bloggen


Kommentarer
Postat av: Erik

Det ska vara tillåtet, om barn växer upp med flera kompisar osv. som har homosexuella föräldrar så kommer ju fördomarna antagligen minska ännu mer, visst tar det tid, men det är så det måste bli. Som du säger, man ska inte förbjuda något bara för att barn kan bli utsatta, då måste man förbjuda ALLT som sticker ut det minsta, barn jävlas inte för att en persons föräldrar är homosexuella, barn jävlas för att dom vill jävlas, och hittar saker som sticker ut, oavsätt vad det är, homosexuella föräldrar, en konstig tröja, läspande etc.

2009-10-22 @ 13:00:19
Postat av: A

Är det verkligen bara de mest liberala som är för detta? tråkigt isåfall. tycker det är en självklarhet.

2009-10-22 @ 14:23:22
Postat av: bleunt

A: Jag vet inte. Kan ju bara gå efter personliga erfarenheter, och det är ju inget alls att gå efter. Men många gånger har det hänt att jag blivit förvånad över hur många som är emot det. Både folk jag inte känner, och folk som jag känner och alltid trott varit lika liberala som jag i samhällsfrågor. Folk som håller med mig om allt annat. Men inte homoadoptioner.

2009-10-22 @ 15:01:14
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: seraph

Låt dem adoptera ffs. Blir inte ungarna retade för två pappor eller mammor blir de retade för nåt annat. Som Erik sa: barn hittar det som sticker ut och ger sig på det. Så enkelt är det.

2009-10-22 @ 16:05:28
URL: http://www.metrobloggen.se/seraph
Postat av: mimi

det är ju ett helt sjukt argument. för det första, hur kan man ta för givet att ett barn kommer bli retat. för det andra, är det inte själva samhällsmobbingen man borde ta tag i i stället för att försöka skydda barn genom ickeadoption, för det tredje, vad är det för budskap att sända ut, det säger ju att homosexualtiet är fel. jag kan fortsätta hur länge som helst känner jag, det är bara så sjukt enligt mig.

2009-10-22 @ 20:17:57
URL: http://heavanilly.blogspot.com
Postat av: Tess

Helt sjukt att använda "barnen blir ju mobbade"-argumentet! Det finns många barn som blir mobbade som har heterosexuella föräldrar. Tycker man ska göra något åt mobbingen istället.

2009-10-22 @ 21:35:49
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Jag tycker att det borde vara en självklarhet att homsexuella ska fa adoptera! Man ska inte göra skillnad pc folk och folk.

2009-10-22 @ 22:11:15
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: Erik

Apropå mobbning så kommer man aldrig kunna stoppa det, lika lite som att man kommer att kunna hindra folk från att göra allt annat som ingår i flockdjursbeteenden.

Däremot så kan man begränsa det, och hjälpa de utsatta osv. men ja.

2009-10-22 @ 23:51:54
Postat av: Lovis

Jag säger som Ola Salo;

If you were serious right now when you said that "its because they will be bullied in school".

`Cause that means you let the bullies set the rules.



Om det är deras största argument så är det ju som du säger, att man inte ska få vara annorlunda på något vis. Fast egentligen behövs knappt det för att bli mobbad. Det räcker bara med att någon bestämmer sig för att du blir ett bra offer för deras avsky.

2009-10-24 @ 13:19:06
Postat av: SWEET KAYLEE

Jag tycker att folk vara fullständigt ska SKITA i hur andra folk vill leva sitt liv, rent ut sagt. Inte fan får man väl ont i tummen för att en unge i grannbyn har två pappor??

Nee ta lite ansvar för ditt eget liv istället. Tror inte att du vill ligga på din dödsbädd och ångra dig för att du engagerat dig mer i andras liv än ditt eget. ...

2009-10-24 @ 17:52:17
URL: http://sweetkaylee.blogg.se/
Postat av: SWEET KAYLEE

ag tycker att folk bara fullständigt ska SKITA i hur andra folk vill leva sitt liv, rent ut sagt. Inte fan får man väl ont i tummen för att en unge i grannbyn har två pappor??

Nee ta lite ansvar för ditt eget liv istället. Tror inte att du vill ligga på din dödsbädd och ångra dig för att du engagerat dig mer i andras liv än ditt eget. ...

2009-10-24 @ 17:53:41
URL: http://sweetkaylee.blogg.se/
Postat av: bleunt

Haha, någon inser inte min ståndpunkt i frågan. Jag är För homoadoptioner. Alla fattade det, utom du.

2009-10-24 @ 18:18:25
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: sabrin

För

2009-10-26 @ 21:20:17
Postat av: Evelina

Nu är det ju som så att homosexuella par sedan 2003 faktiskt får adoptera. Eller, såklart inte vilket homosexuellt par som helst, men de har rätt till precis samma adoptionsprövning som heterosexuella par.



Problemet är bara att de allra flesta adoptivbarn kommer utomlands ifrån, och det finns inga länder som släpper barn till homosexuella par, trots att paret blivit godkänt som adoptivföräldrar. Vilket är förjävligt, men tyvärr inget som vi i Sverige kan göra något åt, eftersom det inte är hos oss problemet ligger.

2010-06-26 @ 01:06:24
URL: http://evelina-indisguise.blogspot.com
Postat av: Johan

Tycker homosexuella tar sig själva på alldeles för stort allvar. De borde slappna av och va' som oss andra.

2011-09-07 @ 01:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0