Sluta ljuga för dina barn

Jag vill inte ha barn.
Men ibland känner jag att det vore kul att få uppfostra en unge eller två, bara för att jag känner att det är för få som gör det rätt. Jag vill se vad som händer om man är - lyssna nu - ÄRLIG mot sina barn. Personligen tror jag barnen växer upp till bättre människor.

Jag förstår inte allt detta ljugande. Det mesta är inte ens för att skydda barnen, utan för att göra deras liv bättre. Eller något. Som om världen vi lever i inte duger för ett barn. Vi måste hitta på skit, annars är ungjävlarna inte nöjda? För det är så jävla mycket bättre att få julklappar av tomten än att få dem av mamma och pappa? Tro mig, skitungen kunde inte bry sig mindre så länge han får coola grejer.


Lista på saker du måste berätta för ditt barn:

1) Tomten, påskharen, tandfen, Gud, monster, spöken och annat finns inte.

2) När mormor eller hamstern dör är de borta för alltid. Det finns ingen himmel.

3) Alla är inte lika värda.

4) Alla kan inte bli precis vad de vill när de växer upp.

5) Ditt ansikte kommer inte fastna så där.

6) TV kommer inte göra dina ögon fyrkantiga.

7) Nej, vi brottades inte. Pappa stoppade in snoppen i mammas pulla och sprutade vätska. Det kallas för att knulla, och är sååå skönt. Så blev du till.

8) Att mamma och pappa skilde sig från varandra är delvis ditt fel.

9) De svältande barnen i Afrika skiter totalt i om du äter upp dina grönsaker eller inte.

10) När jag ber dig att sluta peka på konstiga människor är det för min skull - inte för den konstiga människans skull.



Tio blir en bra siffra att sluta på.
Kommer ni på några lögner vi borde sluta berätta för våra barn?
Något om livets tunga ämnen. Sex. Död. Kärlek. Religion. Natur. Ofta hittar föräldrar ju även på något dumt när de helt enkelt inte vet svaret. De är rädda för att säga "jag vet inte, låt oss googla det tillsammans".


Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: Thomas

Punkt #11:

Och vi räknar inte 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10, utan:

1-2-3-4-5-6-8-7-9-10! ;)

2009-10-11 @ 13:12:20
Postat av: bleunt

Haha! :D

Så går det när man slänger omkring punkterna efter man skrivit dem. Tänkte att det är vettigt om skilsmässan kom efter sexet.

2009-10-11 @ 14:23:56
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Henrik Petersson

Fattar inte riktigt trean...

2009-10-11 @ 14:26:00
Postat av: bleunt

Fatta? Du tror väl inte alla är lika värda?

2009-10-11 @ 14:33:04
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Erik

Precis, alla är inte lika värda, efterstom att alla helt enkelt värderar folk olika högt. Inget konstigt med det.

2009-10-11 @ 14:37:49
Postat av: Henrik Petersson

Men vadå inte lika värda? Som i "har inte lika stor rätt att leva", eller?

2009-10-11 @ 15:51:43
Postat av: mamma

Jag plockar genast bort nr 8.

/m

2009-10-11 @ 16:02:57
Postat av: A-palle

8an kan du ju ta bort. Hur kan det vara barnets fel? Det är föräldrarnas val att skaffa barn, och då ska man se till så att man klarar det också.

2009-10-11 @ 22:53:37
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: Kalle Balik

Mina barn ska få lära sig sanningen om droger. De ska få röka hur många spliffar de vill, bara de har råd med det och sköter skolan. Men om de börjar dricka dödsdrogen alkohol eller tar speed i form av koffein tänker jag spöa dem. Socialt accepterade droger är inte mindre farliga, tvärtom. Men de är socialt accepterade och det räcker för att folk ska lägga sina pengar på hjärtinfarkter och skrumplevrar.

2009-10-11 @ 23:44:06
URL: http://jattestorapistoler.blogg.se/
Postat av: Tobias

Funkar väl inte så bra i Scrubs när Cox är ärlig mot Jack om jag inte minns fel.

Och det är tv, så det måste va sant.

2009-10-13 @ 15:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0