Mjäkig samhällskritik 1/2

När någon springer längs med bussen för att hinna ombord, brukade jag ropa åt chauffören att stanna så att personen hinner med. Det gör jag inte längre. I dag hände det igen, och jag tänkte att nej, passar du inte tiden får du skylla dig själv. Vi andra stod och väntade i över fem minuter (bussarna går var tionde minut), medan du satt hemma och latade dig. Du förtjänar inte att vi stannar. Du har inte gått igenom vad vi gick igenom. Du kan inte förvänta dig att få åka buss utan att behöva vänta.

Ställ dig nu och vänta på bussen i över fem minuter du också, och gör dig förtjänt av åkturen.

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: A

Skylla sig själv behöver de ju inte alltid göra, jag har ett bussbyte på väg till skolan och det är jävligt tight vissa gånger. Går bussarna var tionde minut är det ju dock ganska liten skada.

2009-10-31 @ 10:21:50
Postat av: Lovis

Som förälder måste jag faktiskt inflika lite här.

Människan kan ha haft det mycket värre än det är att vänta på bussen i 5 minuter i kylan. Som att ha en unge som skrikit/gnällt konstant, vägrat äta sin frukost, kissat ner sig, vägrat bli påklädd, sprungit iväg ect ect.

Är man förälder kan man passa tiden hur jävla bra som helst. Men när man sedan ska börja klä på ungen, som självklart varit hur jäkla snäll som helst innan, så kan det ta 3 gånger så lång tid än det hade behövt göra om barnet inte trilskats.



Tänk på det nästa gång! :P

2009-10-31 @ 18:54:26
Postat av: bleunt

Har iof aldrig sett någon springa längs en buss med en barnvagn. Låter inte så säkert. Sen ska inte jag behöva lida för andras extremt dåliga livsval som lett till en snorig skitunge. När bussen börjat rulla är det väldigt otillfredsställande att direkt behöva stanna upp igen. Har man valt barn får man stå för det, och inte låta en hel buss med folk lida.

2009-10-31 @ 19:59:13
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Lovis

Man kanske lämnar ungen på dagis först?

Det har hänt mig otaliga gånger.

Sen är det inte farligt att springa med en barnvagn. Vad skulle vara farligt?



Sen ska du inte prata med mig om "dåliga livsval". Oavsett hur oplanerad han var eller hur korkad jag var som behöll honom så har han räddat mitt liv genom att bli till. Så det beror väl på hur man definierar "dåliga livsval". Du hade säkert varit nöjd om jag inte funnits kvar vid det här laget, men jag är jävligt nöjd över att göra det.



Förövrigt verkar din syn på att "lida" vara skev om du anser att det innebär att behöva sitta på en buss i två minuter till. Människan som springer till bussen kanske MÅSTE med den och kanske har råkat ut för något litet missöde precis innan. Men du får ju lida i hela 2 minuter som det max tar att stanna och börja rulla igen.



Solidaritet? Medmänsklighet? Civilkurage? Känns orden igen överhuvudtaget?

2009-10-31 @ 20:14:38
Postat av: bleunt

Haha, nu tycker jag du börjar ta det här på lite för stort allvar. När du börjar gå Personal on my ass kan jag inte längre hålla masken. Du behöver inte ta det så seriöst, och du behöver inte tro att jag inte Vill ha läsare som nappar på mina beten.



Lugn nu.

2009-10-31 @ 22:21:38
URL: http://bleunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0