Uttråkade rebeller

Den 25:e november ska tydligen alla elever i hela Sverige skolka från skolan. Jag tror man försöker något sånt här varenda år. Organiserar det via bloggar och communities. Jag går inte i skolan så jag vet inte hur det brukar gå, men jag misstänker att det inte är många som hakar på.

Jag vet inte riktigt varför man gör det. Vad är budskapet? Rebellerar man mot något? Jag såg just en person skriva att "det ska bli kaos på varje skola". Hur går det ihop? Är det inte så långt ifrån kaos man kan komma om ingen är där? Är det inte som att ge lärarna en ledig dag där de kan sitta i fikarummet och dricka kaffe? Dagens ungdomar, alltså. Konstiga. Uttråkade, i behov av att stå upp mot något. Vad som helst. 

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: Erik

Dom försöker ju med det där varje år, puckon.

2009-09-11 @ 11:01:47
Postat av: Seraph

"Hehe, Charlie Sheen. :p

Undersök vad man visste om attacken innan den, absolut. Vad jag tycker om konspirationsteorierna vet du redan. ;)"



Är det lustigt att just Charlie Sheen gör detta? :D Jag tycker det är bra, han är ju kändis, och folk lyssnar på dom, av nån anledning. Och det finns ju faktiskt massor med frågor som behöver besvaras. Och tja, du vet vad jag tycker om den officiella konspirationsteorin, so we'll just leave it at that. ;)

2009-09-11 @ 11:09:42
URL: http://www.metrobloggen.se/seraph
Postat av: Henrik Petersson

"Är det inte så långt ifrån kaos man kan komma om ingen är där?"



Jag föreställer mig att eleverna inte kommer vara hemma, utan springa runt i korridorerna och leva rövare.



För övrigt är jag skeptisk till den här demonstrationen. Jag vet inte hur det är nu, men när jag gick i skolan var eleverna själva det absolut största problemet. Om eleverna bara gjorde som lärarna sa, INTE pajade böcker/pennor/skåp m m, INTE mobbade lärare och andra elever, och allmänt slutade bete sig som idioter, så skulle faktiskt skolan vara ett helt okej ställe att vara på.

2009-09-11 @ 11:26:09
Postat av: Tony

Ja jag skulle ju inte tacka nej till en sådan dag som lärare. Dagens skolungdom är verkligen "the bottompieces of IQ" Säger bara franska revolutionen eller Röda torget. Där snackar vi demonstrationer som heter duga. Bah!!

2009-09-11 @ 13:26:19
URL: http://pliskin.blogg.se/
Postat av: amanda (mrsfreakshow lunar)

hahaha jag håller med dig där!

2009-09-13 @ 17:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0