Bögmartyrer

Photobucket


Är det något jag inte tål så är det bögar som älskar att göra sig själva till någon form av samhällsmartyrer. Mitt första möte med just den sortens bög var när bloggaren Bimboboy jämt och ständigt skrev om hur han aldrig accepterades pga sin sexualitet, och hur det hela tiden fanns homofober bakom varje hörn och i varje skugga som alla var ute efter honom.

Och allt eftersom homosexualitet blir mindre och mindre uppseendeväckande och ovanligt, så blir bögarna mer och mer ivriga att fövandla sig själva till martyrer. Nej, Adam Lambert, folk äcklas inte av att du är gay. Lugna ner dig. Vi försöker inte stoppa dig från att vara sexuell. Låt inte någon bakvänd redneck representera "folk".

Ibland kan jag inte låta bli att tro att många homosexuella ogillar att det blivit så accepterat. Då går de ut och gnäller så här,  som en treåring som söker uppmärksamhet. Som om homosexualitet fortfarande är tabu och något som framkallar ett hat genom hela samhället, så som de verkar villa ha det.

Go away, drama queen.
Ingen bryr sig var du stoppar kuken.

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: Kalle Balik

Awesome inlägg. Jag har seriöst funderat på att bli bög. Det skulle nog ge mig 5000 nya läsare om jag klagade på mycket.

2010-04-01 @ 13:42:07
URL: http://jattestorapistoler.blogg.se/
Postat av: Henrik Petersson

Jag tycker det är ganska äckligt när folk kysser varandra över huvud taget, mitt framför näsan på mig. När jag hör ljudet så tänker jag på någon som tuggar på sniglar. Jag bävar för första gången jag kommer tvingas be två homosexuella sluta hångla framför mig; de kommer tro att jag är homofob.

2010-04-01 @ 16:33:47
URL: http://fithenke.blogg.se/
Postat av: A

"Ibland kan jag inte låta bli att tro att många homosexuella ogillar att det blivit så accepterat. Då går de ut och gnäller så här, som en treåring som söker uppmärksamhet."

Lite fördomsfullt kanske?? Och du kanske inte ska snacka om hur accepterat det är innan du själv kommer ut ur garderoben?

2010-04-01 @ 18:15:34
Postat av: bleunt

A:

Haha, what now? :D

2010-04-01 @ 19:51:53
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Henrik Petersson

A har en poäng, tror jag. I en intervju jag läste med Mark Levengood härförleden berättade han att homosexualitet inte är så accepterat som folk ibland tror. Han och Jonas får ofta utstå glåpord. Och jag tror det stämmer, jag känner väldigt många människor som ogillar homosexuella.

2010-04-01 @ 19:54:48
URL: http://fithenke.blogg.se/
Postat av: bleunt

Men gosh. Finns det folk som har problem med och äcklas av homosexuella? OF COOOOOURSE!!! (Cenk Uygur style). Jag skrev ju själv ett inlägg om vad en av mina arbetskamrater fällde för kommentar. Jag nämnde dessa människor i texten, bakvända rednecks.



Men nu snackar vi om en liten procent, och inget man kan projicera som att "folk har något emot homosexuella".



Mark Levengood är ju ett jättebra exempel, då han är en av de svenska hemmens mest folkkära kändisar som charmat oss i flera år nu. Vem älskar inte Mark, liksom? Har kan vara med i vilket familjeprogram som helst utan att det blir rabalder.



Låt oss inte se allt i svartvitt nu. Låt inte några inavlade idioter definiera hela vårt samhälle.

2010-04-01 @ 20:07:13
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Kalle Balik

Jag fattar inte hur det kan finnas många som ogillar homosexuella. Vi bor ju i ett väldigt sekulariserat land. Att religiösa hatar bögar förstår man ju; de religiösa är backade av gudar och är indoktrinerade sedan födseln. Men att ateisten Sven Svensson i Upplands Väsby ogillar att Stina-Maja och Karin slickar varandras kön i sovrummet i deras lägenhet i Lund, det är konstigt.*



*Personerna är påhittade.

2010-04-01 @ 23:39:25
URL: http://jattestorapistoler.blogg.se/
Postat av: seraph

Det är helt klart mycket mer accepterat nu för tiden. Och vad man än pratar om, så finns det folk som ogillar det. Så är det bara.

2010-04-02 @ 10:18:41
URL: http://www.seraph101.wordpress.com
Postat av: Henrik Petersson

Jag har fått känslan av att det är många fler än en liten procent som ogillar homosexuella. Inte till den grad att man vill döda homosexuella, men till den grad att man inte vill umgås med dem.

2010-04-03 @ 07:21:49
URL: http://fithenke.blogg.se/
Postat av: max

fick veta av syster att adam lambert tydligen blev bortklippt på tv. att det var därför han uppmärksammade det.. :) f.ö verkade han vara en vettig kille på oprah

2010-04-04 @ 20:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0