Fuck blogg.se

Det har hängt i luften länge, men nu har jag äntligen reggat mig på One.com, och skaffat en alldeles egen domän. I dag öppnade jag Svampriket, där jag kommer blogga om spel. Jag kommer med stor sannolikhet även starta en egen domän för den här bloggen via samma webbhotell, och slipper då Blogg.se för alltid. Om mina läsare följer eller inte återstår att se.

Kanske borde jag vara tacksam för att Blogg.se givit mig en plattform att skriva på. Men det är svårt att vara tacksam, när Blogg.se aldrig någonsin visat något intresse för annat än modebloggar. Aldrig har jag sett något på förstasidan som inte handlar om mode, tv-serier eller populärmusik. Aldrig hjälper de bloggar som liknar min att synas och spridas. Alltid massa ytligt skit som aldrig går en centimeter utanför ramarna för vad som är så politiskt korrekt att man kan spy.

Så dagen då jag flyttar hela den här bloggen till en egen domän närmar sig, och då slipper jag stödja den här skitsajten. Då slipper jag deras reklam, och alla deras älskade modebloggare på förstasidan. Och förlorar jag läsare pga flytten får jag väl kamma hem nya, det verkar ändå som att jag fastnat på ~100 läsare om dagen.

Bara heads-up, liksom.

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: Kalle Balik

Jag följer dig vart du än går, inte helt olikt en läskig stalker.

Det värsta med blogg.se är att det inte finns någon knapp längst ner för "tidigare inlägg" eller "äldre inlägg". En sådan knapp är jävligt viktig, förutsatt att man läser en blogg som är awesome.

2010-04-28 @ 18:14:45
URL: http://jattestorapistoler.blogg.se/
Postat av: gotte

Men vart tar allt som inte handlar om spel vägen? Kvar här? Eller försvinner dom?

2010-04-28 @ 18:40:26
URL: http://nintengotte.blogg.se/
Postat av: bleunt

Gotte:

Allt som inte handlar om spel stannar här tills jag kommit på ett bra namn för min nya adress. Att ha mitt nick i adressen är ju rätt värdelöst egentligen.



Om någon har en bra idé för ett namn på en blogg är det bara att ropa. Sockerpiller.se eller något.

2010-04-28 @ 18:43:05
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Anders

Om du är så trött på blogg.se att du inte orkar vänta på att fixa in den här bloggen på ditt webbhotell, så kan jag tipsa om Tumblr. Blir inte mycket enklare att handskas med sin blogg än så. Det är lite extrajobb med att lägga in Disqus som extern kommentarsfunktion, men mödan värt i slutändan. Finns många riktigt läckra teman, om du inte vill göra ett eget också.

2010-04-28 @ 21:03:15
Postat av: WysiWyg

Glöm bara inte att se till så man kan prenumerera på kommentarer! ;-)

2010-04-29 @ 09:58:39
Postat av: Kalle Balik

Jag trodde att svampriket.se skulle vara din sida. Vem är Ludde? Jag är skeptisk. Han särskriver ibland, och han använder även ordet "oxå" :(

2010-04-29 @ 12:19:50
URL: http://jattestorapistoler.blogg.se/
Postat av: bleunt

Ludde och Elin är två populära bloggare från Loading som jag har bett hjälpa mig hålla bloggen stadigt uppdaterad. :) Särskrivningar? Det ska jag i så fall hålla koll på och redigera ut!

2010-04-29 @ 13:32:33
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Anonym

"Bungies tredje del i Halo universumet."

Och orden "förens", "oxå" och "kasset". Bortsett från detta så gillar jag vad som skrivs.

2010-04-29 @ 13:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0