Internet is serious business

Jag vet inte om ni ibland pratar med främmande flickor på internet. Om ni någon gång gjort det har ni kanske märkt hur djupt seriösa och nästan fientligt inställda många av dem är. Här snackar vi total saknad av både humor såväl som självdistans. Så fort du säger något till dem som inte kan placeras i samma kategori som "vad söt du är" möts du av en pretentiös spydighet och skepsis.

Och alldeles nyss råkade jag ut för en exakt sådan tjej.
Eller, hon råkade kanske ut för mig.

Som ni vet är jag den enda människan i Sverige som fyllt 25 men ändå hänger på Lunarstorm. Vad ska jag säga, jag gillar att titta på småflickor. Du har inte rätt att döma mig! Nåja. Jag såg användaren Ingen__speciell. När jag tittade i hennes galleri noterade jag något anmärkningsvärt - flickan böjer sig fram på nästan varenda jävla bild. Roligt! Tyckte jag.

Så jag addade henne på MSN. En sådan iakttagelse kan jag ju inte släppa.
Och det gick ungefär så här:

bleunt säger (17:58):
Hej! Jag har en fråga!

Hannaa  säger (17:58):
hej, okej?
vad?

bleunt säger (17:59):
Kan du stå upprätt?

Hannaa  säger (17:59):
vrf skulle jag inte kunna det?

bleunt säger (18:00):
Ptja, kolla på ditt galleri på Lunarstorm.
Och på bilden du har här på MSN.

Hannaa  säger (18:00):
ee okej!

bleunt säger (18:01):
förstår du?

Hannaa  säger (18:01):
ja det gör jag, men varför bry sig?

bleunt säger (18:02):
Jag hörde att människor som lutar sig framåt hela tiden nästan alltid är djupt seriösa, speciellt på internet.

Hannaa  säger (18:05):
varför tjabba om detta!

bleunt säger (18:06):
Ska lämna dig ifred med alla dina superseriösa saker nu, akta dig för någon som kommer med en skämtsam kommentar om en aningen smålustig iakttagelse!


Man ska helt enkelt akta sig för att skriva något annat än "vad snygg du är" till tjejer på internet, för 9 av 10 är humorlösa bitterfittor. Eller så är det mig det är fel på. Det är så klart en enorm möjlighet.

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: A

Supá-gay på så många nivåer.

2010-04-23 @ 19:02:56
Postat av: Henrik Petersson

Där fetsabbade du din chans att få se lite tuttar i camen.

2010-04-23 @ 20:43:04
URL: http://fithenke.blogg.se/
Postat av: Rasmus

Så jävla sant!

2010-04-23 @ 23:47:19
URL: http://razztheazz.blogg.se/
Postat av: Henrik Petersson

För övrigt är det ganska irriterande när folk har användarnamn med fler än ett understreck på rad. Det är nästan omöjligt att se hur många streck det ska vara.



Ingen__speciell, är det tre understreck? Två?

2010-04-24 @ 09:09:09
URL: http://fithenke.blogg.se/
Postat av: agnes r

Ja vad konstigt att hon inte tyckte det var kul att prata med en störig kille som hånade henne. Typisk bitterfitta.

2010-04-24 @ 16:06:25
Postat av: bleunt

En gnutta självdistans är allt som krävs för att kunna ta ett litet harmlöst skämt på ens egen bekostnad. Hånade henne? Tycker du verkligen det var så elakt och med ont uppsåt?

2010-04-24 @ 16:19:15
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: becka

klart hon blir sur.... hon ville ju klart inte erkänna att hon hade problem med ryggen :O

2010-04-27 @ 19:41:44
URL: http://www.gepzy.livejornal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0