Mona Sahlin, djurplågeri och röster till salu

Ja, jag är dålig på att uppdatera bloggen. Så jag skriver två lite snabba saker.

När jag var i Stockholm (som enligt Gabriella hade ovanligt många bögiga killar helt plötsligt, men egentligen beror det nog bara på att hon bott i Norrland så länge att hon är van med riktiga män nu) såg jag en löpsedel

MONA SAHLINS KRIS
Väljarna gillar inte hennes dialekt

Om det är ett av henne tre största problem antar jag att Socialdemokraterna vinner en storseger. För övrigt ska jag och Seraph sälja våra röster till SD. Eller så röstar vi bara på dem ändå, for the lulz. Eftersom det inte spelar någon roll. Någon som vill köpa våra röster?


Och sen har vi ju angående alla extremveganer som till och med tycker det är fel att hålla husdjur. Ni vet, de där som till och med är lite mer extrema än veganerna som inte ger sin katt kött. Jag skulle påstå att djuren skulle behandlas sämre om vi inte växte upp med dem, och inte såg dem nästan som familjemedlemmar.

Veganerna ska tycka det är bra att vi redan som barn hjärntvättas av tecknade filmer med storögda talande djur som humaniseras, och att vi sedan döper vår kanin till Pelle. Det är nog det dummaste jag gör. Döper djur, alltså. Så jävla korkat, egentligen. Även om gerbilerna har de jävligt coola namnen Chris Redfield och Leon Kennedy.

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: Henrik Petersson

Det är väl jävligt smart att döpa djur? Känns liksom enklare att säga Chris än En-av-gerbilerna, Gerbilen-som-har-lite-längre-morrhår-än-den-andre, Den-dominanta-han-gerbilen, eller liknande. För att inte tala om att man kan lära många djur att komma om man ropar på dem. Skulle vara lite opraktiskt om man kallade alla hästar för "En häst".

2010-04-07 @ 17:29:34
URL: http://fithenke.blogg.se/
Postat av: WysiWyg

Jag skulle tro att alla varelser som man har i sin närhet någon längre tid får ett namn hur eller hur, det är ren instinkt hos människor att vilja har en enkel metod för att identifiera andra varelser.



Fast det var faktiskt inte jag som döpte mina katter. Vilket nog var bra, jag hade nog döpt dem till Einstein eller Newton, och de skulle definitivt inte leva upp till de namnen. Pucko-kissar. ;-)

2010-04-07 @ 20:10:12
Postat av: Kalle Balik

Chris Redfield och Leon Kennedy är nog de coolaste djurnamnen jag har hört på länge.

"SD-demokraterna"? Sverigedemokraternademokraterna?

Vad kostar era röster?

2010-04-07 @ 23:16:49
URL: http://jattestorapistoler.blogg.se/
Postat av: Mari

Jag köper din röst! Min egna har jag nyss tappat : (

2010-04-07 @ 23:41:43
URL: http://www.mariekengren.se
Postat av: bleunt

Kalle:

Fan, man måste tänka när man skriver också. 8<



Wysi:

Jag döpte min flickväns ödla till Newton! :D Du vet, newt. Riktigt vitsigt.

2010-04-08 @ 00:31:29
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Pjater

Själv är man katt människa och de lysstrar inte till mycket :D Men spana in denna katten http://www.youtube.com/watch?v=3gKPpXkPzFA

2010-04-08 @ 06:45:02
Postat av: Tobbe Blogg

Skaffar jag mot förmodan skaffar två papegojor så ska jag döpa dom till Barry Burton och Jill Valentine och lära dom alla episka dialoger ifrån RE.



WHOOOOAAAAAA! This hall is DANGEROUS!



You were almost a Jill sandwich!



Barry: What is this?

Jill: What is it?

Barry: Blood! Jill, see if you can find anymore clues. I'll be examining this... I hope this is not CHRIS' blood!



Jill, here's a lockpick. It might come in handy if you, the master of unlocking, take it with you.



Jill: Barry, aren't you supposed to be in the other wing?

Barry: I know, but I found this weapon. It's really powerful, especially against living things!

Jill: Thanks Barry!



2010-04-08 @ 07:54:59
URL: http://tobiasborg.se
Postat av: seraph

Nä, i slutändan spelar det nog ingen roll. De som "vinner" gör vad de vill iaf, inte vad folket vill. Du tog ju själv ett bra exempel med FRA, vilket folket överlag var emot som fan. Did it matter? No fucking way. :P



Men aja, är ju skönt om man iaf kan tro att man får vara med och bestämma.

2010-04-08 @ 10:46:22
URL: http://www.seraph101.wordpress.com
Postat av: KikomoN

Mitt djur kallas för Katten. Han är en katt. Han äter kött. Fast inte kött som jag har fixat. Det är färdigt kött. Ihoptorkat å blandat med massa E-114 å sånt och ihopknölat till hårda små knölar.

Det är de enda katten äter. Han vill inte ens ha fisk.

2010-04-08 @ 13:46:29
Postat av: Erika

Det gör inget om du är dålig på att uppdatera. Jag älskar dig ändå! Och för guds skull visa inte min pojkvän den här kommentaren för då blir jag halshuggen!

2010-04-08 @ 15:40:43
URL: http://mizzboracay.blogg.se/
Postat av: bleunt

Erika:

Men det är okej om jag visar min flickvän? ;D

2010-04-08 @ 17:44:49
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Erika

Bara hon inte sliter mig i stycken ;P

2010-04-08 @ 19:39:01
URL: http://mizzboracay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0