Avsparkad från bussen

Så jag har börjat jobba dag. Från 09:00 till 17:00. Mer om det i ett annat inlägg. Men det här betyder alltså att jag tar bussen som går 17:10, och tydligen är bussar fullproppade vid den tiden. Det suger. Så jag fick stå upp. Bredvid mig satt det två små tjejer. Kanske en sådär 13 år gamla skulle jag gissa. De skrattade och stojade. Det är OK. Det får man. Men så plötsligt gav sig den ena av dem ifrån sig ett högt gällt skrik.

IIIIIIIIIIIIIIHH.

Det ringde till i mitt öra. Fan att jag hade mitt friska öra mot henne. Det skrämde mig och var nästan smärtsamt. Folket i bussen uppmärksammade det en halv sekund för att sedan genast börja ignorera det.

Sen hände det igen.

IIIIIIIIIIIIIIIHH.

Då fick det vara nog. Jag kan inte tjuta lika högt, men jag kan skrika. Så jag vände mig till vänster och böjde mig ner, och skrek henne i ansiktet. Av någon anledning ignorerade man inte mig som man ignorerat henne. Jag vet inte varför. Vid nästa hållplats tittade chauffören fram och sa att hon var tvungen att be mig stiga av. Tydligen är de inte tillåtna att fortsätta bussresan med passagerare som visar på ett hotfullt beteende.

Så när en liten jävla tjej skriker, då är det inget alls. Trots att det faktiskt gjorde ont i örat. Men när en kille skriker tillbaka, då är det plötsligt hotfullt beteende.

Hur fan funkar det?

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: max

du är en vuxen man, hon är en liten flicka.

du betraktas som farlig,

hon inte.



du kunde sagt åt henne att inte skrika istället :p

2010-02-17 @ 18:34:35
Postat av: A

Haha störd reaktion av dig, (men samtidigt jävligt roligt)

2010-02-18 @ 08:21:21
Postat av: Kalle Balik

Äckliga unge. Du skulle ha spöat henne. Spö på bussen a la Epic Beard Man.

2010-02-18 @ 16:08:36
URL: http://jattestorapistoler.blogg.se/
Postat av: Emelie

En eloge till dig! Skitungar som inte kan hålla käften ska inte vistas på offentliga platser överhuvudtaget. Såna borde bindas ihop med föräldrarna, så de får se med egna ögon hur mycket de suger på att uppfostra sina ungar.

2010-02-18 @ 17:21:04
Postat av: yume

Så jädrans bra.

2010-02-19 @ 18:37:47
URL: http://yuniku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0