Kasta bajs for a living

Jag skriver inte ofta om mitt jobb, eftersom jag inte skriver mycket om mig själv och min vardag. Plus att jag inte haft något emot mitt jobb. Jag gillar folket, gillar arbetstiderna, gillar tempot och gillar till och med chefen (tydligen är det någon jävla töntig regel att man måste ogilla sin chef).

Men nu jobbar jag dag, och det gillar jag faktiskt inte alls.
Från 09:00 till 17:00. Och jag gillar inte alls de arbetstiderna.
Men det jag ogillar mest är ändå produkten vi säljer.

Vi säljer nämligen mobilt bredband. Till folk som redan har bredband. Vet du hur jävla svårt det är? Och det är inte det billigaste mobila bredbandet heller. Nej. Det är Medium-paketet. Visst, man får iväg några om man är duktig. Men sen kommer ju 50% av alla kunder att ångra sig under ångerveckorna.

Det är lite som att kasta bajs på en vägg, och hoppas att så mycket som möjligt fastnar. Jag gillar det inte, och saknar att sälja ADSL från 17 till 21. :( Visst, jag får 135kr i timmen i stället för 95kr, men vem fan behöver pengar.

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: max

gå tillbaka till skolan o fixa nån fancy utbildning :)

2010-02-17 @ 18:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0