Det spelar ingen roll om Gud finns

Jag tänker aldrig mer ha en diskussion med en annan person angående Guds existens eller icke existens. Det spelar nämligen absolut ingen roll för mig vare sig det existerar en Gud eller inte. Även om det i framtiden mot alla odds skulle bevisas att det finns en Gud, skulle jag inte ha något som helst intresse av att lyda honom.

Låt oss säga att Bibelns Gud existerar, och allt som står i den boken är hans ord. Innebär det att jag kommer lyda den? Kommer jag tycka man ska stena folk för otrohet och homosexualitet? Kommer jag döda vem han än säger åt mig att döda? Nej, självklart inte. Jag kommer varken dyrka eller lyda hans så kallade objektiva moral.

Om Gud var verklig skulle jag inte hålla med honom.
Så det spelar egentligen absolut ingen roll för mig om han existerar eller inte.

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: Erik

I agree.

I helvetet får man all bra musik också.

2010-01-14 @ 11:43:35
Postat av: A

Om det visar sig att det som gått väl i ditt liv är hans verk då. Om det var han som fått dig att må bra igen när du varit nere, eller han som gav dig förmågan att tänka kritiskt. Om han låg bakom MGS, Anticon och sweet-chilli-chipsen? Skulle du inte ens fist-bumpa hans hand om den kom ner från himlen?



Men bra att insett att det 99 gånger av 100 är poänglöst att debattera guds existens.

2010-01-14 @ 11:43:41
Postat av: bleunt

A:

Då innebär det att allt som gått dåligt i så många andras liv också är upp till honom. Ska man ge en Gud credit för allt bra, då ska man också hålla honom ansvarig för allt hemskt.

2010-01-14 @ 13:07:02
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: A

Fast tänk om Gud bara har so-much kraft så att han kan ge VISSA bra grejjer, och att han jobbar även på söndagar men ändå inte kan göra alla nöjda. och att allt hemskt händer enbart för att han inte har tid att hindra det. då skulle man ju knappast kunna hålla honom ansvarig för allt ont.

2010-01-14 @ 14:02:39
Postat av: bleunt

A:

Gud kan inte göra alla nöjda? Så jordbävningen i Haiti var liksom en kompromiss? Hah! Och om det är som du påstår är Gud en liten jävla inkompetent tönt som tagit sig vatten över huvudet. Om det bästa universums skapare kan förmå är att bjuda på sweet-chili-chips, då är hans PR-firma mer värda min dyrkan.

2010-01-14 @ 14:52:19
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: A

Han kanske bara hoppades att hjärnorna och tummarna vi fick skulle göra så han slapp fixa med allt, men istället blev vi bara mer olydiga, så nu har han slutat att bry sig så mycket och tänker att han skippar stora hjärnor nästa gång. cut him some slack liksom.



och sweet-chilli-chips är skiten.

2010-01-14 @ 15:07:35
Postat av: bleunt

A:

Ja, för om vi trycker våra tummar hårt mot marken stoppas ju jordbävningen som på något sätt orsakades av att vi är olydiga. :p



Det du säger innebär bara att om Gud fanns skulle han vara en lallande idiot - vilket illustrerar min poäng att han inte är värd att dyrka.

2010-01-14 @ 15:21:06
URL: http://bleunt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0