Jag gillar inte utländska killar

Det är inte sällan man ser någon skriva på sin presentation att hon "gillar inte utländska killar". Jag blir så otroligt irriterad. Inte bara för att de tydligen inte inser att norrmän också är utländska, eller att de anser att invandrare inte kan vara svenska. Mest för att de inte har cajones och självinsikten att helt enkelt skriva "jag är rasist", så att alla genast förstår att hon snackar ras, och inte nationalitet.



Jag: Bara svenska killar? Och jag som är norsk då. Synd.

Rasisten: ja men alltså norskar och dom som kommer ifrån finland är ju som svenskar.. det är utländska killar från irak och såna länder jag inte gillar...

Jag: Jahopp, du får specificera vilka länder som räknas som utländer och vilka som hör till Sverige då. Kanske enklast att bara skriva att du är rasist, så förstår man att du snackar ras och inte nationalitet.

Rasisten: sverige är hela sverige.. och utlänningar är dom som kommer ifrån irak och såna länder.... utländska killar är utländska killar.. sen man behöver inte gilla alla..

Jag: Nej, lilla gumman. Utlänningar är inte bara de som kommer från Irak och "såna länder", vad nu det betyder. Förmodligen menar du länder där människor är bruna. Vilket som sagt gör dig till en rasist, och förklarar varför du är OK med norrmän. Ha en bra kväll.



Förresten, är det bara jag som stör mig riktigt mycket på folk som alltid sätter minst två punkter efter varenda mening? Hur fan låter dessa människor när de pratar om de konstant avbryter sig själva och talar i ofärdiga meningar? Sluta sätta massa punkter efter era meningar! Det räcker med en.

Och aldrig har jag hört en ursäkt för rasism som varit närmare förskolenivå: "man behöver inte gilla alla".

Prenumerera på bloggen

Kommentarer
Postat av: seraph

Ja det är bra jävla lustigt.



Jag stör mig som fan på att folk gör mer än tre punkter efter en mening när det ska se ut som att det finns mer att säga, typ. Exempel: Jaha, vad ska man nu tro om detta... Eller: Jaha, vad ska man nu tro om detta.........



Så störigt. För en avslutad mening, en punkt. För en oavslutad mening, tre punkter.



Jag är inte bäst på att förklara saker, vilket kanske blev uppenbart nu. :D

2010-01-22 @ 18:35:17
Postat av: Palle

Hon gillar inte kulturen som kommer hit med många mellanöstern-invandrare, det fattar till och med du. Alla har det inte så lätt med orden vettu =p

2010-01-22 @ 18:47:03
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: Kalle Balik

Jag visste inte att kultur var en synonym för kille.

2010-01-22 @ 19:03:55
URL: http://jattestorapistoler.blogg.se/
Postat av: bleunt

Palle: Vilken kultur skulle det vara? Och varför är du så otrevlig? Och är inte hela min poäng med inlägget att hon är en rasist som är dålig på att tänka efter hur hon uttrycker sig?

2010-01-22 @ 19:26:22
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Palle

Den högljudda slå-sig-på-bröstet-kulturen som så många gärna vill visa upp. Det passar inte riktigt in i jante-sverige.



Och jag är väl fan inte otrevlig ;p Men återigen är det det där om att argumentera för en sak, eller att argumentera enbart för att kunna kalla någon rasist.

2010-01-23 @ 12:11:21
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: bleunt

Palle: Om så vore fallet, varför skriver hon då inte att hon inte är intresserad av kaxiga killar? Nej, det håller inte. Sorry.

2010-01-23 @ 13:10:50
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Henrik Petersson

Om det bara är så att det är det mörkhyade utseendet hon inte gillar... Är hon verkligen rasist då? Om jag t ex inte vill ligga med tjocka tjejer, gör det mig till "fördomsfull mot tjocka"?

2010-01-23 @ 14:13:17
Postat av: bleunt

Henrik: Det var ju tydligen bara Irak och "såna länder".

2010-01-23 @ 15:04:10
URL: http://bleunt.blogg.se/
Postat av: Kalle Balik

Det är ju definitionen av rasism. Hon säger klart och tydligt att hon inte gillar utländska killar, och det hon menar med utländska är ju, precis som Bleunt skriver, mörka killar. Nu vet jag ju inte om det i presentationen framgick ifall hon pratade om sexuella relationer och dylikt. Då är det en smakfråga. Men att inte gilla ett specifikt folkslag eller människor som har en annan hudfärg är rasism.

Henrik, fördomsfull mot tjocka är du ju bara om du har fördomar. Man ser ju rätt snabbt om en tjockis är tjock och kan då direkt konstatera att denne är tjock. Men om du tror att alla tjockisar luktar bacon och därför inte vill ligga med dem så är du fördomsfull.

"Den högljudda slå-sig-på-bröstet-kulturen som så många gärna vill visa upp."

Där har vi någon som verkar fördomsfull.

2010-01-23 @ 16:06:26
URL: http://jattestorapistoler.blogg.se/
Postat av: herzleid

Jag gör det enkelt för mig - jag gillar inte idioter! =D Ingen ras- eller könsåtskillnad här inte. (Och logiken är naturligtvis att alla jag inte gillar är idioter, man är väl inte dum...)

2010-02-03 @ 23:41:18
URL: http://herzleid.myopenid.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0